• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Mardröm mitt i natten...

Usch, jag hade en jätteotäck mardröm i natt att jag gick ner på undervåningen på natten för att kissa och mötte Maud Olofsson iklädd sin sedvanliga otäcka tantdräkt stå inne bland ytterkläderna i hallen stirrande på mig och babblandes osammanhängande om entreprenörsskap, egetföretagande och ...iiiiiiiiiihhh, med ett ry...ck vaknade jag genomsvettig med dunkande hjärta...usch, tur att det inte var på riktigt...by the way, har ni röstat än ?
 

Bilagor

  • gdpit_com_63508937_6.gif
    gdpit_com_63508937_6.gif
    67.6 KB · Visningar: 309
Usch, jag hade en jätteotäck mardröm i natt att jag gick ner på undervåningen på natten för att kissa och mötte Maud Olofsson iklädd sin sedvanliga otäcka tantdräkt stå inne bland ytterkläderna i hallen stirrande på mig och babblandes osammanhängande om entreprenörsskap, egetföretagande och ...iiiiiiiiiihhh, med ett ry...ck vaknade jag genomsvettig med dunkande hjärta...usch, tur att det inte var på riktigt...by the way, har ni röstat än ?

och jag vaknade igår, efter att ha somnat framför tvn och var helt förvirrad, jag trodde jag drömde fast jag var vaken, men det kändes precis som för fyra år sedan, på tv hörde jag först en kille som skulle få ordning på den svenska skolan, avlöst av en annan som skulle skapa massa nya jobb och se till att pensionärerna fick det bättre. det var helt surrealistiskt det kändes plötsligt som om tiden stått stilla och att det var först nu vi skulle få en borgerlig regering. i drömmen kändes det som om dom aldrig fick chansen att göra alla förändringar som dom lovade förra gången. skumt. fast sen när jag vaknade insåg jag ju att dom haft makten i fyra år, fast det där med jobben och alla förbättringarna som skulle komma, det fattar jag fortfarande inte varför det blev som det blev med det? kanske drömde allt??



för att svara på din fråga; ja, jag ska absolut rösta på valdagen. jag kommer nog välja ett parti som känns ärligt och uppriktigt i sina ambitioner.. jag har lite svårt för ljugarjönsar
 
flanell, du är rätt naiv om du inte tror dom rödgröna är av samma skrot och korn gällande det.
Nä, ge alliansen en mandatperiod till så kanske det blir lite fart på Sverige.
 
flanell, du är rätt naiv om du inte tror dom rödgröna är av samma skrot och korn gällande det.
Nä, ge alliansen en mandatperiod till så kanske det blir lite fart på Sverige.

Det ligger mycket i det du skriver, dessutom har de verkligen ett jättetryck på sig att folk bevisligen får det bättre, sossarna o facket måste ta fram gamla ideologier som de byggt på tidigare, inte bli egoistiska högerpampar själva så fort de får chansen...
Farsan fick inte ibland ut sin lön tex när han var ung, ett vanligt förfarande förr i tiden, det fanns ingen som åkte i finkan då om de inte betalade ut lön. tråkigt nog så är det 2010 fortfarande likadant i många sammanhang, tex F-kassan har inte "tid" att betala ut så folk hamnar hos kronofogden..och de är ju t.o.m. ett statligt verk....de borde väl om någon vara ett föredöme...
 
Peter1959
Ja, arrogansen och nonchalansen som F-kassan uppvisar är svårslagen, vilket naturligtvis aldrig är ok då de som behöver deras tjänster i regel redan fått sig en törn.
 
flanell, du är rätt naiv om du inte tror dom rödgröna är av samma skrot och korn gällande det.
Nä, ge alliansen en mandatperiod till så kanske det blir lite fart på Sverige.

jag är i alla fall inte så naiv så jag tror på det du skriver.

fart på sverige blir det när alla är med, när alla får chansen. att ungdommar och lågutbildade ska arbeta för slavlöner är inte och har aldrig varit nåt framgångsrecept

du borde ha skrivit; ge alliansen en mandatperiod till så går det aldrig någonsin att återställa sverige till vad det varit.

fart lär det nog bli, det kommer bara vissla till så har vi ytterligare mängder med "valmöjligheter" dvs lyckligt lottade i övre medelklassen som är positionerade och klara för att sätta tänderna i vår gemensamma egendom och börja leka bolagsdirektörer. med det självklara resultatet att allt blev krångligare och dyrare för vanligt folk.

det fina i kråksången, för deras del, är att det snudd på är omöjligt att backa bandet.
 
Farsan fick inte ibland ut sin lön tex när han var ung, ett vanligt förfarande förr i tiden, det fanns ingen som åkte i finkan då om de inte betalade ut lön. tråkigt nog så är det 2010 fortfarande likadant i många sammanhang, tex F-kassan har inte "tid" att betala ut så folk hamnar hos kronofogden..och de är ju t.o.m. ett statligt verk....de borde väl om någon vara ett föredöme...

Nej problemet med för sena utbetalningar från försäkringskassan slipper du förmodligen med alliansen, i det tempot dom monterar ner våra trygghetssytem så lär väl knappt ens försäkringskassan existera i slutet av nästa mandatperiod.
 
Nej problemet med för sena utbetalningar från försäkringskassan slipper du förmodligen med alliansen, i det tempot dom monterar ner våra trygghetssytem så lär väl knappt ens försäkringskassan existera i slutet av nästa mandatperiod.

Du har rätt där, solidariteten, sammanhållningen mellan arbetare har de effektivt smulat sönder. Ett exempel : en kollega på jobbet var hemma två dagar, hon var helt slutkörd efter många hårda tag på jobbet sista tiden, hon sjukskrev sig med bluffen feber, hur som helst så var det en annan arbetskamrat som genast berättade på vårt dagliga möte med chefen att hon minsann var inte sjuk, hon hade en väninna som sett henne sola i en park i staden...

Skulle en hög chef vilja ta igen sig och tex ta en golfrunda i lugn o ro långt från gap o skrik på jobbet så skulle ALDRIG de andra cheferna tjalla på honom om han skyllde på sjukdom, de har mer i huvet än arbetarna då, de håller honom bakom ryggen för att de vet att de själva kan behöva vara lite "sjuklediga" ibland, en förmån chefer och andra med högre befattningar har, men som idioterna arbetarna inte klarar av att behålla pga avundssjuka eller va faan det är...tragiskt, vi som "tillhör det vanliga folket" håller inte ihop mot överheten, det ät högerspökena glada för, jätteglada....