Man räddad efter 2 månader i översnöad bil utanför Umeå

Envar som prövat på svält vet ju att knoppen inte blir speciellt vare sig klar eller smart. Därav ständiga rekommendationer om kontrollperson med mat. D v s i varje fall en med visst förstånd.

Några mil norrut i Robertsfors kommun har vi haft en gubbe som bott i en amazon året runt sen 80-talet. Men han hade ju mat och spritkök - skafferiet var en gammal Saab V4 som som stod bredvid. Han är död numera

Kanske det här var en wannabe? :)

Från gubbgruppen???

Haha! Ska bli jävligt intressant å följa fortsättningen. Killen mådde nog inte bra den dag han parkerade bilen i skogen, den saken är klar. Lider förmodligen av fysiska å psykiska handikapp. 2 månader själv i baksätet på en bil skulle få den hårdaste att platsa på fruktkakeavdelningen. Men om han mot förmodan suttit där å firat jul å nyåer så lär det bli en bestseller å film, var så säkra. Stiffe

Det fanns en motståndsman under kriget som låg i en låda på fjället under vintern tills
han töade fram och svenskarna hittade honom.
Mannen skulle smugglas över till Sverige men svenskarna hittade inte mötesplatsen.
Norrmännen chansade och gick hem.
Jag vet inte hur länge han låg i lådan (översnöad och skadad från en tysk kula)
Men det var mycket länge...han överlevde så när som på sina tår....

Att klara den tiden utan mat är ovanligt men inte omöjligt. Gällande kylan så blir det nog inte värre än en snöka eller liknande. Plåtigloo:)

Några mil norrut i Robertsfors kommun har vi haft en gubbe som bott i en amazon året runt sen 80-talet. Men han hade ju mat och spritkök - skafferiet var en gammal Saab V4 som som stod bredvid. Han är död numera

Kanske det här var en wannabe? :)

Ahhh. Amazon-mannen. Känd från "100 höjdare" med Filip och Fredrik =)

En kompis till mig har haft "äran" att köra honom i taxin. "Till Amazonen" stod det på datorn i taxin =D

On Topic.
Jag är aningen skeptisk till sanningshalten i den här historien. Låter kryddat. Finns det någon annan än just bil-mannen som kan verifiera att det handlar om två månader? Att fråga en förvirrad halvdöd utmärglad gubbe känns sådär, med avseende på sanningshalt.
"Jag vet inte vad jag gör här eller hur jag kom hit, men jag har varit här sen 12 december kl1344".

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg