Mammut Galaxy

Är i tag med att inhandla rep. Mammut Galaxy verkar vara ett populärt å bra rep. Ska beställas från Sportextreme.com... Men vilket av repen? Classic eller Dry? Klättrar sportklättring, och har väll planer på att börja med lite trad. Tacksam för svar.

Mvh Daniel

Superdry har både impregnerad kärna och mantel som gör att det står emot bra även i mycket våta förhållanden. Om du inte ska klättra i väta spelar det mindre roll vilket du väljer, ta det som känns skönast att hantera. En grej som skiljer är vilka längder de kommer i, det som har annan vävning på manteln efter halva repet (Duodess) finns bara i 50,60 och 70 m, medan vanligt superdry även finns i 80m (mycket användbart i alperna) och Dura Flex-repet finns upp till 120m. Oavsett är Galaxy ett jättebra rep, jag har ett som hängt med några år nu och som jag är väldigt nöjd med.
PS Årets färger är:
Dura Flex: red 504, Superdry yellow 111 och Duodess Superdry orange/blue 304, bra att kolla så att du får färskvara.
[Ändrat av Anna Frimodig 2006-04-22 kl 03:39]

Tack för era svar.
Skiljer det något i styvhet på classic och dry?
Det blir ett 60m rep iaf, det verkar vara Duodess Superdry och Duraflex dom säljer.
Kollade upp färgerna och det är "färskvara", om inte annat så sitter det tydligen en liten remsa med info om tillverkningsdatum, att repet är testat osv.

Om Duodess Superdry är ett hållbarare och på något sätt bättre rep än classic/duraflex, så blir det ett sånt, då priset är samma. Är det bättre, nån som testat/känt på båda?

Ha det!

P.s Anna, blir det nån resa för din del till Ponte Brolla i sommar? Jag åker troligtvis ner v. 33 och stannar nån vecka. Vore kul med lite landsmän där nere... Kan typ säga vad jag heter på tyska... thats it :) Men det kanske går ändå? Blev väldigt inspirerad av din artikel i Bergsport, väldigt bra skrivet! D.s

Hej Daniel

(sorry alla andra, nu blir det off topic, så ni kan scrolla ner om ni inte är intresserade av resor)

Jag åker ned den 2 juni. Det går bra att hacka skoltyska, eftersom språket där egentligen är italienska, och eftersom schweitzarna är vana vid att även landsmän inte alltid pratar samma språk. Så det är ingen som stoppar näsan i vädret a-la-fransoser och "undviker" att försöka förstå.

Däremot kan det vara klent med engelskakunskaperna (någon servitris på Mama Mia pratar lite engelska) men med fyra inhemska språk är det inte engelska de lär i första hand i skolan. Ta med ett lexikon på tyska eller italienska, vifta med armarna och se glad ut, så går det hur bra som helst.

Jag önskar att jag var kvar när du åker, men då är jag nog tyvärr i Sverige. Om du har frågor kan du mejla mig genom utsidan, så hoppas jag kunna ha ett bra svar.

PS Om du ska på någon långtur där nere är 80 metersrep eller någon slags dubbelrep något du behöver.

PPS Tack för att du gillade artikeln!
[Ändrat av Anna Frimodig 2006-04-23 kl 09:58]

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Yakherden Clogga med Mammut Smart alpine? Klättring allmänt 10
Mike C Mammut crash pad? Klättring allmänt 0
melker_vertical Mammut Klättring allmänt 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg