Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Måltidsdryck
- Trådstartare DonBote
- Start datum
Jag saknar också saftpulver! Som mycket annat bra från lumpen har det inte gått att hitta i det civila mörkret. Det närmaste jag kommer är sportdryck på pulver (Löplabbet mfl). Den skulle man förstås kunna ta med i lämplig förpackning, men jag föredrar engångspåsar (enklare).
Var hittar man denna lysande produkt?
Var hittar man denna lysande produkt?
Var sjutton har du köpt det? Jag har halvt letat ihjäl mig efter det men fått hålla tillgodo med det som finns i havet, mossar, myrar och sjöar. Jaja, det har ju också olika smaker.
Nja, låt oss säga att jag har en kontakt som hellre dricker vatten när han är på övning, och känner till min förkärlek för pulvret... (Är det det som kallas en sugar daddy?)
Hahaha, ja då vet jag vem som sitter på recepten. Delar inte denne med sig av dom så invaderar jag plejset och tar hela produktionsavdelningen som gisslan.Nja, låt oss säga att jag har en kontakt som hellre dricker vatten när han är på övning, och känner till min förkärlek för pulvret... (Är det det som kallas en sugar daddy?)
Om man går till apoteket eller till hälsokostbutiker så brukar man kunna köpa vätskeersättning/electrolyt. Detta är pulver som man blandar med vatten för att få i sig salt, socker, c-vitamin och alla dem där andra grejorna som sägs vara bra för oss.
Finns oftast med smak av citron eller apelsin och kostar väldigt lite. Dessutom smakar det precis som saft.
I tropikerna dricker man det mycket men inte lika vanligt i sverige =)
Finns oftast med smak av citron eller apelsin och kostar väldigt lite. Dessutom smakar det precis som saft.
I tropikerna dricker man det mycket men inte lika vanligt i sverige =)
Saftpulver!
Min bror hittade dylikt i en "affär med etnisk mat" i Uppsala. Just det han valde hade dock en bedrövlig "kiwi"-smak. Skulle själv satsa på nåt säkert kort, som apelsin. Funkar gör det dock, och sött är det definitivt. Det kostar en bråkdel av resorb/motsv (har hört att Maxim eller nåt motsvarande pulverföretag skulle göra elektrolyttabletter, vilket är välkommet för alla törstiga multilöpare!)
Min bror hittade dylikt i en "affär med etnisk mat" i Uppsala. Just det han valde hade dock en bedrövlig "kiwi"-smak. Skulle själv satsa på nåt säkert kort, som apelsin. Funkar gör det dock, och sött är det definitivt. Det kostar en bråkdel av resorb/motsv (har hört att Maxim eller nåt motsvarande pulverföretag skulle göra elektrolyttabletter, vilket är välkommet för alla törstiga multilöpare!)
real
I reals heldygns-ransoner (Raisons på MÖPspråk) dvs den gröns 3delade kuben finns ofta saftpulver - minns citrus och svartvinbär. God varm som kall.
Men att köpa kub för ca 400 SEK för att konmma åt saftpulvret är onödigt dyrt.
/Patrik
Hahaha, ja då vet jag vem som sitter på recepten. Delar inte denne med sig av dom så invaderar jag plejset och tar hela produktionsavdelningen som gisslan.
I reals heldygns-ransoner (Raisons på MÖPspråk) dvs den gröns 3delade kuben finns ofta saftpulver - minns citrus och svartvinbär. God varm som kall.
Men att köpa kub för ca 400 SEK för att konmma åt saftpulvret är onödigt dyrt.
/Patrik
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg