Börjar äntligen se på ljuset i tunneln, för det har varit en rätt tung resa med mycket diskussioner och svåra val. Dock börjar min utrustningslista bli som jag vill ha den och så mycket lägre kan jag inte komma i vikt för bibehållen komfort i både skog och högfjäll (3,3 kg).
Känns rätt skönt, men samtidigt kommer man väl sakna jakten på nya prylar Kommer väl byta ut en och annan pryl när det kommer något, men det jag har nu är verkligen saker jag har testat och som jag litar på till fullo!
Sitter nu och bokar in lite fjällvandringar, bland annat Kvikkjokk-Abisko (Padjelantaleden och Kebnekaiseområdet via Nallo och upp via högplatån vid Marmaris). Någon som är sugen på att följa med får gärna hojta! Ser ut som att vi är två nu.
Har ni också börjat få allt på plats vad gäller lättpackningen?
Varför finns det knappt några tjejer som lättpackar?
// Jocke
Känns rätt skönt, men samtidigt kommer man väl sakna jakten på nya prylar Kommer väl byta ut en och annan pryl när det kommer något, men det jag har nu är verkligen saker jag har testat och som jag litar på till fullo!
Sitter nu och bokar in lite fjällvandringar, bland annat Kvikkjokk-Abisko (Padjelantaleden och Kebnekaiseområdet via Nallo och upp via högplatån vid Marmaris). Någon som är sugen på att följa med får gärna hojta! Ser ut som att vi är två nu.
Har ni också börjat få allt på plats vad gäller lättpackningen?
Varför finns det knappt några tjejer som lättpackar?
// Jocke