Magmuskler

Jag springer ute 3-4 gånger i veckan för att gå ner i vikt. Men det finns en grej, hur skulle ja kunna fixa magmuskler hemma, är det möjligt? isåfall hur?
 
Träning och åter träning. Kan utföras på sängen och du kan öka belastningen med benbälte och cykelslangar, givetvis än mer sen med arm och benvikter. Börja!
 
Jag springer ute 3-4 gånger i veckan för att gå ner i vikt. Men det finns en grej, hur skulle ja kunna fixa magmuskler hemma, är det möjligt? isåfall hur?


Skaffa en pilatesboll, en såndär stor uppblåsbar pjäs. Gör situps och andra övningar med den, det biter bra!

//J
 
Köp en medicinboll. Finns massor med övningar, inte bara för magen. Tar ingen plats men är väldigt funktionell.
 
Jag springer ute 3-4 gånger i veckan för att gå ner i vikt. Men det finns en grej, hur skulle ja kunna fixa magmuskler hemma, är det möjligt? isåfall hur?

Hur menar du med "fixa magmusklerna"?

Magmusklerna blir större om du tränar dem, dvs större mage :) Dessvärre är inte punktförbränning möjlig tror jag.
 
Vill du ha ett sjysst "6-pack" och dessutom stärka rygg m.h.a magmusklerna är ju crunches en tämligen enkel övning att utföra. Finns pedagogisk instruktion här t.ex. : http://www.youtube.com/watch?v=TKg_cdwq9l4
Enligt vad jag läst så är det bra att samtidigt träna övriga (främst överkroppen) delar av kroppen om du "bara" löptränar. För att få en så skadefri kropp som möjligt.
 
Först och främst så om du vill ha synliga magrutor så är det viktnedgång som gäller. För att sedan träna och underhålla magmusklerna föreslår jag core-gruppass, då stärker du även rygg och till viss del lår, alt om du inte känner för att träna i grupp så kan du göra det hemma framför teven med tex denna dvd.
 
Föregående förslag är säkert jättebra, men i mina ögon fruktansvärt tråkiga. Skaffa en kajak istället och ge dig ut och paddla. Ett härligt sätt att träna rygg och mage.
 
Vad äter du +

Träning är det viktigaste....det näst viktiga är vad du äter....!!!
Tänker inte utveckla detta vidare, men tänk på att allt du stoppar i dig kommer att bli en bit av din kropp !! Alltså, tänk så här: Denna godisbit, t ex en seg råtta, var i kroppen kommer den att landa ?

Junioren