Magellan eXplorist XL och GPS-frågor i allmänhet.

Inget SiRF

Jämmer och elände! Så sant! Var lite för ivrig på avtryckarfingret. Någon som vill köpa en Garmin Legend Cx om en vecka eller så... :)

Re: Inget SiRF

Inuyasha; sa:
Jämmer och elände! Så sant! Var lite för ivrig på avtryckarfingret. Någon som vill köpa en Garmin Legend Cx om en vecka eller så... :)

Det är väl bara att returnera apparaten till återförsäljaren (amazon?), och kräva att de ska stå för alla omkostnader då de haft felaktiga uppgifter i sin annonsering.

Re: Re: Inget SiRF

[/QUOTE]
Det är väl bara att returnera apparaten till återförsäljaren (amazon?), och kräva att de ska stå för alla omkostnader då de haft felaktiga uppgifter i sin annonsering. [/QUOTE]

Jo jag vet, har påpekat det felaktiga i annonsen för amazon. Får se om det händer något, men eftersom jag tillhör den prylgalna skaran så behåller jag "Legenden" och väntar tills det släpps en etrex modell med SiRF. 60CSx vägrar jag köpa eftersom den är så otroligt ful.

//Martin

Inspirerad av trådens inledande fråga löpte jag iväg till Elfa, som är lokal försäljare, och klämde lite på XL och 600:an. Mitt första intryck var ju skilnaden i storlek. Det var som att jämföra en Filofax och en mobiltelefon ungefär. XL är lite stor för att enkelt stoppa i en ficka, men vore ett självklart val om jag dessutom ville ha en fordonsbaserad lösning i bil/båt/flygplan. Överlag är jag ganska imponerad av hur Magellan har utvecklat sina produkter sedan Meridian- och SporTrak-serien.

Tumbleweed; sa:
Förresten; varför är 600:an dyrare än XL? Är "tre-axlig kompass" dyrare än XL:s större skärm?

Förmodligen svarade du själv på din fråga. Undrar lite stilla om det kommer att komma ut en XL med 600:ans kompass längre fram?

Tumbleweed; sa:
Förresten; varför är 600:an dyrare än XL? Är "tre-axlig kompass" dyrare än XL:s större skärm?

eXplorist 600 är kostar inte mer än eXplorist XL. Det kan dock bli så om det är en kampanj hos någon återförsäljare på den ena produkten men inte den andra.

Angående en eventuell XL med elektronisk kompass så är det inget som kommer inom överskådlig tid.

///Ola, gps@work AB

Hej ola! du om någon borde ju kunna svara på hur det är med fastighetsnummren på eran "fastighetskarta"!? är den komplett,eller saknas det många nummer som på papperskartan? kommer det fram nummer på även dom mindre fastigheterna när man zoomar?kan man söka "position"med hjälp av fastighetsnummer? om jag köper en "del" av fastighetskartan,inkl mjukvaran för 700:-till datorn,kan jag använda den mjukvaran även till flera "delar"? planerar att köpa 3-4 delar för att täcka in mitt arbetsområde!? kan även nämna att jag "snubblat" över ett dataprogram från en viss "skogsmyndighet" där så vitt jag kan se alla nummer finns!! kan man i datorn lägga in nummer på fastigheterna som saknar nummer,och som sedan syns i gps:n? mycket intressant detta!! f.ö. vill jag tacka för en mycket bra gps(xl)tror att denna kan bli ett mycket viktigt och roligt verktyg för mig!

Om magellan gpsen medger att transparanta kartor används som overlays så kan du lägga in registerinformationen i denna.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rail Magellan Explorist 310 - omdömen? Navigering 0
niking Ny Magellan Explorist serie Navigering 1
Fredrik_66 Magellan explorist xl sjökort Navigering 1
niking Magellan Explorist GC Navigering 0
niking Färdspår från Magellan Explorist XL till Fugawi Navigering 1
Haggelito Magellan eXplorist XL vs. Garmin GPSmap 60CSx Navigering 3
the explorist usb drivers till magellan explorist xl Navigering 6
Fredszky Magellan eXplorist XL adress/rutt problem? Navigering 4
Trilla Magellan explorist 600 Navigering 16
bwho Magellan Explorist vs Fugawi Navigering 2
xtrom Garmin 60 CS vs Magellan explorist 600 Navigering 44
Botte72 Magellan eXplorist 600 bra eller dålig Navigering 0
jorbe911 Hur välja mellan Magellan och Garmin? Navigering 7
Blekingepaddlare Magellan ToughCase Navigering 15
niking Billiga Magellan Navigering 0
Fartzan Magellan Triton 2000 Navigering 4
J_B Geocashing Magellan/Garmin?? Navigering 8
niking Historiska kartor till Magellan Navigering 5
rascar Garmin vs Magellan / FriPro vs Topo+ Navigering 2
Huggis Jämförelse Magellan o Garmin Navigering 3
Benjamin Å. Magellan Triton 1500 vs Garmin Colorado 300 Navigering 0
pookish Problem att ladda upp Geocachepunkter via Magellan Geocache manager. Navigering 3
kaskas Magellan 400? Navigering 2
xyz123 Magellan Crossover ??? Navigering 4
koldfloe Magellan Sportrak. Navigering 1
irrbloss Garmin eller Magellan? Navigering 11
apfaktor Öppna Geocach på Magellan XL Navigering 0
apfaktor Topo+ kartor till Magellan XL Navigering 3
laser2 Magellan Triton Handheld GPS 2000, 1500, 500, 400, 200 Navigering 53
nosslrak Magellan GPS 320 - Google Maps Navigering 1
Roofy Karta till magellan xl Navigering 0
bredviken Magellan Roadmate 2500? annat förslag Navigering 12
pata66 Topo Sweden Plus kartan för magellan ??? Navigering 2
trofast Friluftskartan pro till Magellan RoadMate 2200T Navigering 2
JerkaV Magellan eXploristXL vs Garmin 60CSx - vilken är bäst? Navigering 7
koldfloe Tillbehör till Magellan 315 Navigering 3
PAF Magellan GPS Pioneer Navigering 14
fswede Magellan topo sweden Navigering 4
wicke02 Magellan Meridian Navigering 5
mipert Borde inte klockan i min Magellan GPS visa ”rätt” tid? Navigering 4
jonasolof Konvertera garminformat och esri shape till Magellan Navigering 1
l0pht Magellan topo Sweden Navigering 4
Jimmy_L Ny Magellan-mottagare. Navigering 0
fihn Egna kartor till Magellan & Silva Navigering 1
lynx59 Magellan 315 Navigering 1
gortuv Friluftskartan Magellan Navigering 5
chuck Garmin kartor vs. Magellan kartor Navigering 3
almkvist Magellan SporTrak COLOR Navigering 1
nikk Garmin Vs Magellan Navigering 1
grönis Vilken magellan gps ska man köpa? Navigering 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg