Jag använde xxl:s prisgaranti mot dem själva. För någon vecka sedan köpte jag ett Helsport Ringstind 2 för 3500 kr. Rek pris enligt Helsport är 4600 NOK och ska självklart tas med en nypa salt. Tältet finns billigare än så lite varstans. När xxl hade nyhetsbrevsprenumerantrea med 25% på hela köpet skulle tältet ha varit nästan 900 kr billigare än vad jag betalade. Jag påpekade detta för xxl och de krediterade mig genast mellanskillnaden och tältet kostade mig till slut 2625 kr.
Jag är nöjd, men tycker samtidigt att det är lite drygt att det ska vara upp till kunden att få det bästa priset. Ena veckan kostade tältet 3500 i internetshoppen och samtidigt 4000 i fysisk affär, men där matchar de nätpriset om man känner till det. Nästa vecka är det samma sak men med 25% rabatt och är man påpasslig kan man under dessa två dagar utnyttja prisgarantin om man köpt varan för mindre än 30 dagar sedan...
Jag har ibland funderat över northstars priser på deras tält som ständigt är nedsatta. Deras Arctic alpine tält säljs endast där och ordinariepriset verkar mest vara symboliskt (och närapå vilseledande).
sitter du verkligen och klagar över att xxl ger 25% rabatt då och då?
att affärer sedan använder vilseledande "ordinarie priser" är däremot störande (och olagligt väl?)