samtidigt har det inte heller lyckats mig att hitta vare sig ett Sverigesrekord eller världsrekord för kvinnor. Är det någon som har hittat någonting på nättet?
/Jacob
Nä tyvärr! Verkar som inget vet!
/Janne
samtidigt har det inte heller lyckats mig att hitta vare sig ett Sverigesrekord eller världsrekord för kvinnor. Är det någon som har hittat någonting på nättet?
/Jacob
Kontrollkörde banan idag och kan meddela att man inte kommer runt hela varvet pga ett hårt skikt i vattenytan på stora delar av kanalen. Av samma anledning var den paddelbara sträckan mellan T-korset och klubbhuset avsevärt mycket kortare än vid årets tävling. Vänstervarv eller högervarv spelade ingen roll. Det gick ändå inte att ta sig runt...
Jag undrar nu hur man från tävlingsledningens sida agerar för att hantera det uppkomna problemet och för att säkerställa tävlingens genomförande?
/Jacob
Oj då det var inte bra! Jag trodde dom genom ständigt paddlande höll kanalen isfri
/Janne
Kontrollkörde banan idag och kan meddela att man inte kommer runt hela varvet pga ett hårt skikt i vattenytan på stora delar av kanalen. Av samma anledning var den paddelbara sträckan mellan T-korset och klubbhuset avsevärt mycket kortare än vid årets tävling. Vänstervarv eller högervarv spelade ingen roll. Det gick ändå inte att ta sig runt...
Jag undrar nu hur man från tävlingsledningens sida agerar för att hantera det uppkomna problemet och för att säkerställa tävlingens genomförande?
I början av 90-talet (1991 tror jag) paddlade en min småkusin 160 km på 24h, vilket påstods vara världsrekord för damer då. Jag vet inte om det slagits sedan dess.
jag har förövrigt själv läst någonstans på nettet att någon amerikans snubbe hade paddlat över160 km och dermed paddlat längre än det kvinliga världarekordet, så det verkar stämma. Går det få lite fler uplysninger om detta, så vi i informativt syfte kan införa detta på M24KC bloggen...
/Jacob
Då det inte finns andra upgifter angående rekord, får vi väl anta att världsrekordet för kvinnor ligger på 160 km. Under vilket namn kan vi kreditera detta uofficiella evtuella rekord? - jag har förövrigt själv läst någonstans på nettet att någon amerikans snubbe hade paddlat över160 km och dermed paddlat längre än det kvinliga världarekordet, så det verkar stämma. Går det få lite fler uplysninger om detta, så vi i informativt syfte kan införa detta på M24KC bloggen...
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Padle inom en radie på 3-4 timmars bilfärd från Kiruna | Paddling allmänt | 4 | ||
Paddeltävling | Paddling allmänt | 15 |