Sådärja, nu har jag äntligen hämtat paketet från Engelsons. Jag har inte varit ute och rullat mig i snön än och slitstyrkan vet jag såklart inte ett smack om. Jag har iallafall hunnit prova och krumbulta mig lite i brallorna samt dra och slita lite i sömmar och fickor. Både Kalix och Hakkas ger ett hyggligt kvalitetsintryck. Hakkasbrallan som ser grön ut på websidan är i själva verket gråbeige. Passformen (på min kropp) är helt okej sålänge jag inte gör några vidlyftiga gymnastiska övningar, då tar tyget emot över knän och arsle. 135 bagis för de brallorna är hursomhelst ett kap.
Kalixbyxorna är mycket säckigare och ger god komfort även om man vill krumbulta sig. Spännena i bensluten är rätt primitiva och får de sista centimetrarna av byxbenen att stå ut som en liten volang där fodret tittar ut, det verkar vara lite sisådär om man ska trampa runt bland blöta och lort. Huruvida de är vattentäta vet jag inte föränn imorgon, då ska jag ut och klafsa lite. De där brallorna kostade som tidigare nämts trehundra bagis och det är ju faktiskt riktigt billigt.