UL-kudde på köpet
Dessutom har vi ytterligare en fördel med bag-in-box. När väl påsen är förtjänstfullt tömd är det bara att öppna ventilen och blåsa lite lätt. Vips har man skaffat sig en liten kudde som är UL. Om den botar blykepsen dagen efter låter jag den nyfikne få upptäcka själv...
/Henrik
Jag tycker foliepåsen är rätt så intetsägande. Man måste nästan laga det för att det ska framgå vad det är...
Ett tips om man vill ha med sig vin är att ta med sig en rest i en bag-in-box. Nackdelen är ju att man måste hinka 1 till 2,5liter inte för länge innan turen men fördelarna är avsevärda. Hög packbarhetsfaktor, låg vikt och man behöver inte ha med sig onödiga flaskor. Dessutom håller sig vinet fräschast i originalförpackning. Man löper ju så klart risken att utsättas för världens rödvinsfläck om det vill sig illa... Men det gör man ju alltid om man har rödvin i ryggan.
Dessutom har vi ytterligare en fördel med bag-in-box. När väl påsen är förtjänstfullt tömd är det bara att öppna ventilen och blåsa lite lätt. Vips har man skaffat sig en liten kudde som är UL. Om den botar blykepsen dagen efter låter jag den nyfikne få upptäcka själv...
/Henrik