De har haft problem med att limmet under sulan släppt tidigare och om du tar kontakt med dem så åtgärdar de problemet utan kostnad.
Modellen Jaure har en annan tåkappa av just den anledningen. Kanske blir den standard på andra modeller i framtiden, endast Lundhags vet.
En anledning att köpa Lundhagskängor är väl just att det går att få dem reparerade och sulor utbytta år efter år. Kontaktar du dem så hjälper de till med allt, varesig det är garanti eller reparationsarbeten.
Jag har ett par Jaure och kan säga att det problemet inte lösts med hjälp av tåkappan. Tror inte heller det är meningen att den ska lösa det problemet? Kanske du vet något som inte jag vet i den frågan, är dock inte säker. Men tar jag en titt på mina Jaure så tror jag kappan snarare agerar stötfångare mot smällar från sten osv. Har haft mina kängor uppe en sväng för lagning. I och för sig använder jag dem mycket och ganska hårt. Tycker ändå att de ska hålla. Jämför jag med andra kängor jag haft så har jag aldrig haft samma problem lika snabbt. Det är illa när kängorna ändå kostar en rejäl slant.