Lundhags Professional mid

Re: Vattenbad???

andy69; sa:
Det låter som det mest korkade jag har hört på länge..?
Det är inte läder utan gummi(cellmembran) på nederdelen av kängan, det kommer inte att ändra storlek!
Har själv ett par Professional High som jag bara tog på och började gå med och inte ett skavsår i sikte någonstans!

A


Korkad kan du vara själv ditt jävla kött.

Om du inte märkt det sälv så har du ett lager läder innanför cellgummit. Med vatten i kängan kan det skynda på processen att gå in densamma. För din information så hjälper vatten läder att mjukna och bli lättare att forma. Det gäller även lädret i skaftet som oxå kan vara skönt att forma till snabbast möjligt.

Tror du inte att gummit kommer ändra form skulle jag nästan vilja kalla dig idiot. Klart det kommer ändra form en smula, speciellt om man som jag har breda fötter.

Borde ju vilken människa som helst fatta som har huvudet sammankopplat med kroppen... eller???

Måste säga att många människor på det här forumet har en jävligt kass attityd. Tror alla utemänniskor att de är raketforskare så fort de skyddas av anonymiteten som internet skänker oss alla?
 
Men Hallå!!!!!!

A [/QUOTE]


Korkad kan du vara själv ditt jävla kött.

Om du inte märkt det sälv så har du ett lager läder innanför cellgummit. Med vatten i kängan kan det skynda på processen att gå in densamma. För din information så hjälper vatten läder att mjukna och bli lättare att forma. Det gäller även lädret i skaftet som oxå kan vara skönt att forma till snabbast möjligt.

Tror du inte att gummit kommer ändra form skulle jag nästan vilja kalla dig idiot. Klart det kommer ändra form en smula, speciellt om man som jag har breda fötter.

Borde ju vilken människa som helst fatta som har huvudet sammankopplat med kroppen... eller???

Måste säga att många människor på det här forumet har en jävligt kass attityd. Tror alla utemänniskor att de är raketforskare så fort de skyddas av anonymiteten som internet skänker oss alla? [/QUOTE]


Du Joakim, snäpp upp Dig!

Med korkad menade jag inte Dig, utan snarare försäljaren som gav dig rådet! För att jag tycker att råder var helt kasst!
Har knallat runt i kängor i snart 20 år arbete/civilt och Aldrig hört det förut... I wounder why?
Läder utvidgas när det är blött/fuktigt och krymper när det är torrt osv osv, vet nog alla som har lumpat ngn och tramat runt i läderkängor!

"jävla kött, nästan idiot"... Ditt ordval säger mer om Dig än om mig, kanske passande i grabbarnas omklädningsrum men defenitivt inte här på den här sidan!

Ha det bra i kängorna...
 
Re: Men Hallå!!!!!!

andy69; sa:


Korkad kan du vara själv ditt jävla kött.

Om du inte märkt det sälv så har du ett lager läder innanför cellgummit. Med vatten i kängan kan det skynda på processen att gå in densamma. För din information så hjälper vatten läder att mjukna och bli lättare att forma. Det gäller även lädret i skaftet som oxå kan vara skönt att forma till snabbast möjligt.

Tror du inte att gummit kommer ändra form skulle jag nästan vilja kalla dig idiot. Klart det kommer ändra form en smula, speciellt om man som jag har breda fötter.

Borde ju vilken människa som helst fatta som har huvudet sammankopplat med kroppen... eller???

Måste säga att många människor på det här forumet har en jävligt kass attityd. Tror alla utemänniskor att de är raketforskare så fort de skyddas av anonymiteten som internet skänker oss alla? [/QUOTE]


Du Joakim, snäpp upp Dig!

Med korkad menade jag inte Dig, utan snarare försäljaren som gav dig rådet! För att jag tycker att råder var helt kasst!
Har knallat runt i kängor i snart 20 år arbete/civilt och Aldrig hört det förut... I wounder why?
Läder utvidgas när det är blött/fuktigt och krymper när det är torrt osv osv, vet nog alla som har lumpat ngn och tramat runt i läderkängor!

"jävla kött, nästan idiot"... Ditt ordval säger mer om Dig än om mig, kanske passande i grabbarnas omklädningsrum men defenitivt inte här på den här sidan!

Ha det bra i kängorna...
[/QUOTE]

Det klart att det går snabbare att gå in kängorna med nedblötningsmetoden av de skäl som Joakim nyss angav men det var ett tråkigt sätt att meddela det på. Skäms!
 
Jag tröttnar fort och lätt på folks dåliga sätt.

Nu kanske jag misstolkade andy, för det ber jag om ursäkt, men jag skäms inte för mitt sätt att reagera på vad jag kanske lite hastigt uppfattade dom en dumförklaring.
 
För att vrida tillbaka tråden lite.

Jag har funderat på att köpa ett par rejäla kängor och var in på Naturkompaniet och testade ett par Lundhags, kan ha varit professional mid.
Men i butik var de hemska att ha på sig.

Mina fötter är inte speciellt stora, men de är rätt breda framtill och skorna klände åt rejält där. Är det normalt att de känns så innan man gått in dem? De flesta skor jag provar är åtminstone lite trånga framtill.

Testade även ett par Meindl och de kändes mycket rymligare, men de är ju inte uppbyggda på samma sätt så de kanske inte behövs gå in.
 
Vågar man ?

Hmm... tonläget i den här tråden gör ju att man tvekar. Jag är själv inbiten Meindlanvändare men tröttnade rejält i somras när jag fick gå med plaskblöta fötter i flera dagar, fanskapen torkar ju aldrig! Min fundering gäller skafthöjden. Hur stor skillnad i stabilitet är det egentligen mellan mid- och high-modellerna av Lundhags? 100 gram lägre vikt med midkängor känns väl skönt efter någon mil! På de kängor jag haft har skafthöjden varit 22-25 cm, men jag antar att sulan och fot/vristdelen av kängan spelar större roll för stabiliteten än skafthöjden. Har någon prövat de senaste Syncrokängorna? Erfarenheter av att gå in dessa?
 
Re: Vågar man ?

titantomten; sa:
Min fundering gäller skafthöjden. Hur stor skillnad i stabilitet är det egentligen mellan mid- och high-modellerna av Lundhags?

Skillnaden i stabilitet är marginell. Det handlar mer om en kompromiss när vattnet ska rinna in över kängskaften eller hur "jobbigt" det är att snöra kängorna. Till vardags föredrar jag mina låga kängor (hundpromenaderna) men saknar ibland de höga skaften i fjällen och på myrarna. Men de höga kan vara lite knöliga att trycka in under jeansen beroende på aktuellt mode (toll vardags). Kängorna håller ju rätt mycket längre än modet.

/Tommy
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
j_felix Lundhags Professional Mid fråga Kläder 9
Justontime Lundhags Professional II vs Jaure II Kläder 1
emil-s Smörja även insidan på Lundhags Professional? Kläder 19
Perplex Lundhags Professional - sula som tenderar att släppa Kläder 25
Napoleon Stort behov av hjälp! Ännu en tråd om storlek på Lundhags Professional Kläder 26
flanell neopren & fukt; lunhags syncro, professional Kläder 1
Mathias PHS Lundhags Ranger vs. Professional? Kläder 10
jarmland Lundhags Professional High test? Kläder 11
jallejulius Lundhags Professional / Meindl Preformance Kläder 32
Maskros444 Broddar till Lundhags Professional? Kläder 2
Skeebum Lundhags Professional Kläder 3
plp Lundhags Professional hög eller låg? Fördel, nackdelar Kläder 2
Hildebrant24 Lundhags Synchro II High Kläder 3
Challe77 Om fötterna inte riktigt gillar Lundhags? Kläder 12
Erker Lundhags Vandra high hälgrepp Kläder 3
Plogg High eller mid skaft till nya lundhags? Kläder 11
Gandolforf Lundhags Forest II - fel för mig? Kläder 10
matsgl Lundhags Jaure ii eller Jaure ii Light Kläder 9
komfortPerZonen Lundhags Vandra II Mid vs. Tjakke Light Mid. Eller annat? Kläder 9
Tarmkatt Lundhags Jaure II Kläder 4
Sarano Lundhags Jamtli MS byxor Kläder 0
Elvah Lundhags Wide Kläder 9
evinrude Byxor för vandring, fjällräven lundhags el annat, tips? Kläder 19
Borna Lundhags Tjakke mid. Varma?? Kläder 8
Alucardi Lundhags skalkängor tips nu till vintern Kläder 19
Kaskar Lundhags cellgummi Kläder 0
Wolfred Lundhags Forest och sulfråga Kläder 2
Knall Woolpower 400 + woolpower 200 halkar ner i Lundhags Forest II Kläder 6
Davva2 Vintervandra i Lundhags Expedition BC? Kläder 10
Still Alive Dålig kvalitet på Lundhags kängor? Kläder 45
Knall Lundhags vs trailskor Kläder 9
evinrude Sula om Lundhags hos Lundhags eller lokal skomakare? Kläder 7
_Mirella_ Om nyare Lundhags kängor och krympning Kläder 48
Silkofskin Lundhags Mira II - storlek? Kläder 5
Qvarfordt90 Ska jag ge upp Lundhags? Kläder 13
Ooscar Behålla vilka Lundhags? Kläder 14
Hoogs Skötsel av Lundhags Forest II, både nu och sen Kläder 17
Chris Lind Lundhags Skare Kläder 1
kungjohan Friluftsbyxor billiga eller fjällräven/lundhags? Kläder 3
FriFågel Hälgreppet i Lundhags Vandra Kläder 5
Tundraman Lundhags Syncro 2 vs Jaure Kläder 1
Sejrla Tåskav från känga Lundhags Kläder 26
kurwi Lundhags Salpe wet-out Kläder 0
stenblock Cellgummikängor i andra länder och andra tillverkare än Lundhags? Kläder 6
LasseBoja Lundhags Rocketter Jacka Kläder 2
GeorgM Foder till skalkänga modell Lundhags Jämtkängab Kläder 3
FruNalleman Lundhags Skare vs Jörn Antifrys vs...? Kläder 16
herbert.m Lundhags kvalitetskontroll Kläder 10
Mattias1981 Meindl eller lundhags Kläder 5
Eckexd Lundhags mylta jacka Kläder 1

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg