Hejsan,
jag köpte ett par sådana i våras. Då jag är född med den idiotiska kombinationen jättesmala hälar och breda, platta fötter så blev jag glad när jag provade de här. Har alltid varit förtjust i Lundhags men inte kunnat ha dem.
Jag har gått in dem med små korta turer utan, eller med lätt-lätt packning på dagsturer i närområdet. Sedan gick jag en 3-dagars tälttur på Fulufjället i Juni. Efter det blev det en 8-dagars tur runt Kebnekaise med Jojo-led, pass, stenskravel osv osv. Dvs branter, plan stig, glaciär, nästan alla möjliga underlag. Så mycket blöta har jag inte provat dem i, förutom då bäckarna inte gick över skaftet, då var det bara att knata på ju. Jag tycker att de satt bra från start och känner inte någon nämnvärd skillnad efter cirka 150-200 kms vandring. De behövdes inte gås in för mina fötter i vart fall verkar det som. Således kan jag inte ge råd i det fallet.
Summa summarum kommer jag att ta väl hand om dem och fortsätta gå i dem tills de faller sönder. Fötterna höll bra, jag slapp problem med fotleden (på grund av lös häl i kängan) osv. Tycker att de ger fullt tillräckligt stöd i branter och på sten samtidigt som de i mitt helt egna tycke ger lite "ingången-gympadoja-känsla". Inga problem att gå över bäckar.
Ett litet minus att nämna, där fram uppe på foten, där foten viker sig, fick jag sätta på en tejpbit på vardera foten. Det blev lite skavigt där. Aldrig varit med om det förut. Dock är detta minus så litet att jag tycker du gör ett kap (om de nu passar DIN fot bra) om du köper de till det priset du nämner. Själv gav jag 2500:- för dem. Snyft.....
Lycka till
Peter P.
[Ändrat av pal2 2004-09-11 kl 18:07]