Har ett par Prof. sedan några år. Det första paret sålde jag till en kompis eftersom do krympte. En vandring från Keb till Nikkaloukta i för små kängor är en pärs
Angående stoppningen i skaftet så är det en stoppning med slutna celler, dom drar inte åt sig fukt. Däremot blir kängan fuktig inuti, pga svett.
Om di ska köpa känga, köp hos nån som vet vad dom säljer!!! Storlek och passform kan kännas bra i affären men sen kan det hända saker.
För övrigt otroligt nöjd med kängan.
//PW
Angående stoppningen i skaftet så är det en stoppning med slutna celler, dom drar inte åt sig fukt. Däremot blir kängan fuktig inuti, pga svett.
Om di ska köpa känga, köp hos nån som vet vad dom säljer!!! Storlek och passform kan kännas bra i affären men sen kan det hända saker.
För övrigt otroligt nöjd med kängan.
//PW
Hej gamla tråd!
Tack för råd som jag fick förra året. Nu har jag nästan löst lundhagsdilemmat.
De här Salomon Fastpacker som jag köpte förra året var väl okej skor, men dom höll inte ens ett år.
Nu tänkte jag köpa ett par Lundhags Professional istället. Men jag har två funderingar:
1) Vadderade skaft. Verkar vara praktisk för konforten och stabiliteten, men kan inte fukt tränga in i stoppningen? Då skulle det inte vara så mycket med den här egenskapen att vara en lättorkad skalkänga. Nån som vet?
2) Hälgreppet.
Jag hade tidigare fått för mig att hälarna skulle sitta som gjutna mot sulorna, inte lyfta en millimeter.
Men detta kan väl ändå inte stämma? (tänker jag nu) Hälen kommer väl lyfta lite när man går, särskillt uppför. Det viktiga är väl att skon känns stabil när man sätter ner den, att man inte glider omkring i den? Några tankar och erfarenheter?
/Jens