Jag köpte ett par Bjerg Low från Lundhags i fjol och är besviken på att om det kommer in vatten vid början av "plösen", dvs längst ner där snörningen börjar, blir man ordentligt blöt om foten/fötterna. Vaxning bromsar det hela lite, men inte helt. Har därför kört med mycket fett, men det hjälper inte helt heller. Någon som har förslag på bättre lösning?
Tips till Lundhags: Lägg in ett vattentätt membran i "plösen" så att man kan utnyttja hela skons höjd för att gå typ i kanter av myr, sankmark, alträsk och skogliga surhål utan att bli blöt om fötterna. Nu ligger maxnivån för torra fötter på ca 3,5 cm vattennivå.
Jag inser att skorna marknadsförs som ett mellanting mellan vandrings- och promenadsko, men ändå!
Tips till Lundhags: Lägg in ett vattentätt membran i "plösen" så att man kan utnyttja hela skons höjd för att gå typ i kanter av myr, sankmark, alträsk och skogliga surhål utan att bli blöt om fötterna. Nu ligger maxnivån för torra fötter på ca 3,5 cm vattennivå.
Jag inser att skorna marknadsförs som ett mellanting mellan vandrings- och promenadsko, men ändå!
Senast ändrad: