Lundhag Scout

Har ett par lundhags scout som jag inte lyckas gå in ordentligt, får alltdi skavsår på undersidan utav
yttre fotknölen. Just där är det en kant på skon som är lite styvare. Det som överlappar där brukar vikas ner när man går så att skarven bli ännu tydligare, tilfallig lösning var silvertejp för att hålla det på plats, nu tänker jag att man kan pröva att limma fast den? Skulle behöva lite tips på lim eller alternativa metoder!
Om jag lyckas laga så kommer det nog inte sluta skava så jag har funderat på att lägga inte en högra sula så att fotknölen inte hamnar i höjd med skarven? Finns det någon anledning till varför detta inte skulle vara en bra ide?

Jag hade liknade problem på mina gamla kängor som jag bytt underdel till.
Det var aldrig bra trots många mil i dem. Så jag fick sätta compeed direkt innan längre vandringar.
Köpte nu Syncrokängan på XXL och nu är det som det ska, inga skav bara njutning :)

Jag tycker att du kan prova med en högre iläggssula. Om kängorna blir för trånga vid tårna, kan du alltid skicka upp dem till lundhags för urlästning. Jag har själv ortopediska iläggssulor i mina scoutkängor, som blev perfekta för mina fötter efter jag lästade ut dem till den s.k. "opti-lästen".

Jag tycker att du kan prova med en högre iläggssula. Om kängorna blir för trånga vid tårna, kan du alltid skicka upp dem till lundhags för urlästning. Jag har själv ortopediska iläggssulor i mina scoutkängor, som blev perfekta för mina fötter efter jag lästade ut dem till den s.k. "opti-lästen".

Vad gick ett sådant ingrepp på pengamässigt?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg