Luktar kärlek

Ja!
Hittar jag rakvatten som luktar arméns hudsalva, myggmedel, granbarr och rök så köper jag direkt.
Jag har faktiskt letat och fick förslaget Polo Ralph Lauren (den gröna) för många år sen. Men den prickar mest in barren.

Vi bodde tidigare i ett hus där en arboristfirma hade sina lokaler. Det var också en skön doft - färsksågat lövspån parat med nypa motorsåg.

När vi har prickat av dofterna... är inte ljudet av dragkedja i tältväv nästan ännu mer kärlek (alltså inte bara bokstavligen)?

Dofter och ljud

Dofter som får mig att längta ut i naturen:
Försvarets hudsalva
Mossa
Gran
Djungelolja
Eldrök

Ljud:
Regndroppar på tältet...
Dragkedjorna på sovsäcken
Gaskökets väsande
Vinden

Och de jag inte ser fram emot:
Lukten av frystorkat
Ingrodd svett
Åska

//T

Min kåta är som ett fint glas vin för en vinkännare. Den som förmår lukta igenom den härliga rökdoften av tall, töretall, björk, en mfl. förnimmer således en lätt sälta och havsbris, fjälldoften av ljung, skvattram och pors, skogens dofter av gran, mossa, svamp och vitsippor......

Raskesven

Raskesven, du skriver poesi!!!

Martin Fjäderlätt nämnde ljudet av tältdragkedja...det ljudet får mej att rysa av välbehag...

Hälsn. BM

Kok-kaffe

Många härliga dofter och ljud ni nämner!
Personligen stoppar jag alltsom oftast näsan i min "fika-rygga". Där ligger nämligen min vackra välanvända kopparpanna och doftar lägereld/kaffe-eld och kok-kaffe!

När det handlar om ljud, så föredrar jag ljudet av hundtassar mot skarsnö på fjället.
Eller spraket från en eld.

Längtar också ut nu!

//Maria ARCTICA

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg