Ludvika: Onsdagar 18:30

Här är en rapport från igår:

Jag rullade in på samlingsplatsen kort före alla andra och snart kom Henke som lagt dagens bana. Han hade kört den ett varv innan och frös som en blöt hund medan vi väntade in fler. Conny kom glidande ungefär samtidigt som paret Eva-Lena och Bjarne från Borlänge kom. Vi väntade en stund till men inga fler dök upp så vi rullade iväg i regnet.

090408%20Fartsudd.jpg

Hade pulsklockan på styret men överföringen vill inte ordna upp sig, synd! Hade tänkt ha med en höjdprofil etc.. Jag lyckas dock läsa ut att temperaturen var +6°C i snitt och +4°C som kallast - det regnade så klart hela tiden. Snittfarten blev 27,2 km/h på den 47,6 km långa banan och vi klättrade 290 höjdmeter. Stoppuret blev aldrig nollställt när vi for iväg men det blev ganska precis 1½ timme. Något är dock skumt med siffrorna så ta dem med en nypa salt.

090408%20karta.png

Det hjälper inte att vara den enda med skärmar när man cyklar i grupp!

090408%20Efterb%c3%b6rd.jpg

15:e april = 21 cyklister

Igår var det hela 21 cyklister som trampade iväg och runt den 40,9 km korta sträckan. Det tog oss 1:27 vilket gav ett snitt på 28,3. Klungkörningen var inte helt i ordning men skoj att köra så många!

Nu tar jag själv paus till den 5:e maj, men häng på gänget ändå!

Torsdag 21:a maj blir det testkörning på en 136 km lång sträcka som kanske blir tävling nästa år. Färden går Ludvika > Gubbo > Smedjebacken > runt Barken till Söderbärke > Vad > Fagersta - fika på gammelgården där > Skinnskatteberg och sen tillbaka till Ludvika på något vis jag inte riktigt uppfattade. Mer info kommer.

Lite fler bilder och en kort videosnutt från gårdagens tur finns på min blogg: http://grumt.blogspot.com/2009/04/onsdagstur.html

Bilagor

• Karta.jpg
    Karta.jpg
    121.7 KB · Visningar: 385
  • P1050003.jpg
    P1050003.jpg
    42.1 KB · Visningar: 308
  • P1050004.jpg
    P1050004.jpg
    29.8 KB · Visningar: 314
  • P1050012.jpg
    P1050012.jpg
    34.6 KB · Visningar: 344
  • Profil.jpg
    Profil.jpg
    34.3 KB · Visningar: 426

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg