Lowriders, pakethållare och skärmar...

De rostfria skärmar från Gilles Berthoud som bland annat Veloform säljer är grymmt fina.
 
Jag står också inför en pakerthållarinvestering. Jag behöver hjälp att inför chefen motivera varför jag behöver en tubus i titan.

http://cykelnetto.se/shop/?artnr=33000

Jag vill ha, men varför?

Om du vill spara 60-65 gram jämfört med betydligt billigare fly. Jag har en lite äldre modell av Ortlieb backroller som inte passar på titanpakethållaren. Hur ska jag då få på de 30 kg pakethållaren är specad för?

Mange
 
allt ska vara med, jag behövde bara kapa dom två aluminum stagen som följer med, då dom var på tok för långa. Men varför inte cargo?
slå till på biltema skrämar 99:- mina har funkat utan problem i 2 år

Väljer "logo" för att väskorna kan fästas närmare marken till skillnad från "cargo", inte sant?

Jo visst lockar ett par 99:- kronors skärmar, men nåt är väl fuffens med de? Rostar? Dåliga fästen etc?
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Tillbehor/Stankskarmar-for-standardcyklar/
 
Senast ändrad:
Gilles Berthoud i rostfritt kostar 320 (har jag för mig) med alla fästen du behöver om du köper dem från Anders på Veloform i Göteborg. Varför snåla om du nu vill ha det bästa?
 
NIX, inget fuffens

Väljer "logo" för att väskorna kan fästas närmare marken till skillnad från "cargo", inte sant?

Jo visst lockar ett par 99:- kronors skärmar, men nåt är väl fuffens med de? Rostar? Dåliga fästen etc?
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Tillbehor/Stankskarmar-for-standardcyklar/

Det ser ut som samma skärmar man kan betala mycket mer för bara för att det står SKS (eller vad det nu är) istället för Biltema.

Om man tror att man ska köra så hårt att man behöver så kraftiga skärmar som det verkar vara tal om, skulle jag rekommendera att köra utan. Det finns inga skärmar som tar stora smällar.

Edit: Även originalet (icke re-branded) är för djävligt att montera.
 
ok kanon, ni har övertalat mig, åker till Biltema idag och inhandlar..

Apropå främre racks, så följer jag rådet och beställer Surly nice rack, dock så går det att välja på VR och HR, vad tusan står detta för? (ursäkta om det är självklart för er :) )
http://www.bike-components.de/products/info/p13254_Nice-Rack-Gepaecktraeger-26--29-.html

Priset där är € 76,95 samt bak blir det än Tubus Logo € 81,95 (den sistnämnda säljs några euron billigare på bike-discount.de men de har å andra sidan inte Surlys rack så...)

Sist men inte minst ska man passa på att köpa något mer när man ändå är i farten, typ fälgar, däck(schwalbes) eller något annat?

Hör gärna av er med synpunkter på detta. Tack återigen för era värdefulla synpunkter.
 
Vor=fram

Hinter=bak.

Thure

Google har en bra översättarfunktion.

framhjul bakhjul => Frontantrieb Heckantrieb

Åt andra hållet vorrad hinterrad => framhjul bakhjulet

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hannulan lowriders (ett försök att göra nåt enkelt) Långcykling 9
mordarsnigel2 Lowriders bak? Långcykling 24
Zion Hemmabygge av egna lowriders! Långcykling 16
CallofNature Nishiki hybrid 401-långcykling Långcykling 2
hannulan Lowriders på ram utan fästen Långcykling 3
hannulan Skivbromsar o lowriders Långcykling 2
guldtramp pakethållare till surly lht disc Långcykling 7
Henrik.nu Bästa pakethållare för Ortliebväskor+Tält Långcykling 31
TMW pakethållare... hur välja?hur tänka? Långcykling 9
Moniqan Prisvärda pakethållare fram och bak Långcykling 7
Emanuele Pakethållare och stänkskärmar sam t däck till denna Mountainbike Långcykling 3
Soffgrupp Storlek på pakethållare kontra Hjul/Ram Långcykling 4
TrekTina Pakethållare-hjälp tack! Långcykling 14
skell Pakethållare för sadelstolpe, med "väskstöd", i Stockholm ? Långcykling 7
dholmdahl Pakethållare på racer Långcykling 11
vegar Pakethållare skivbroms Långcykling 8
emmloujan Sl-pakethållare - bra? Långcykling 10
jonasj Pakethållare utan bakre fäste? Långcykling 12
kragan Pakethållare Långcykling 16
Gaion Pakethållare till Stötdämpad-Gaffel!? Långcykling 10
vid racer,(hybrid) förberedd för pakethållare finns det? Långcykling 4
Albertsson Pakethållare i stål ? Långcykling 9
Johnboy Pakethållare fram Långcykling 10
mördarsnigel Jag har gjort en pakethållare! Långcykling 2
pgy Tubus pakethållare Långcykling 4
Blåbär "Pakethållare" Långcykling 2
mördarsnigel PAKETHÅLLARE BAK Långcykling 1
thureb Skärmar på Racer Långcykling 27

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg