Jag syftar på en modell som är likande den som sitter på den fina gröna cykeln.
Jag befinner mig i Bergen, Norge och har talat med Anders på Veloform via telefon. Han talade om en modell han har från nitto men han sa att den var stor och tung.
Den på bilden ser inte så tung ut.
Jag får väl se när jag kommer hem. Jag har dock bara två veckor i Sverige innan det skall användas.
Tack.
h
Orsaken till att jag undrar är att pakethållarna på den Toei du lagt in bild på inte är från Nitto utan Toeis egna och troligen bara till salu om du köper en ram/cykel.
Motsvarande Nitto pakethållare importeras troligen inte till Europa. Kallas felaktigt för "Campee" då dess egentliga beteckning är okänd. Nitto märker nämligen alla pakethållare Campee/MtCampee men anger inte modellnr. Däremot finns den som syns på bilden att beställa från England och är troligen den som Anders menar. Görs i en storlek/två utföranden och den med extra truss-stag väger 1kg med fästen (Nice Rack ca 1,5kg). Är justerbar och passa hjul från 559 till 622mm, men man slipper Surlys överdesignade fästen som vissa cyklister i utländska forum haft strul med. Nitto har även 4-6 små frampakethållare i en mängd utföranden. Möjligen kan en sådan tillsammans med en Tubus lowrider funka lika bra.
Är ett tag sedan jag diskuterade saken med Anders men som jag förstod det beställer han Nitto delar från den Europeiska importören och inte från tillverkaren. Tvivlar därför på att han har tillgång till hela sortiment eller "Campee" modellen. Men fråga vad som finns kvar i lager för tillgången verkar begränsad. Han tar även hem skärmar mm från Gilles Berthoud som också tillverkar pakethållare så ev kan han ordna något liknande från dem. Men både lev tid och kostnad hamnar nog högre än att beställa Campee från en amerikansk webbutik. Sen har du Velo Orange som startat tillverkning i Taiwan. Men den jag klämde på hade inte alls samma styrka eller finish som Nitto utan är mest avsedd som utsmyckning på cafécyklar.