Lofoten

Jag tänkte ta mitt pick och pack, dvs min bil och mina hundar, och dra till Lofoten i juni.
Planen är att göra dagsturer och det kan innebära vandring, sevärdheter, besöka byar osv.
Nu vill jag så klart ha tips på allt fränt som man inte får missa när man är i krokarna.
Allt är av intresse :)

Häls Beckis
 
Finns hur mycket som helst att upptäcka på Lofoten, speciellt om man gillar stränder och tindar. Det saknas inte turister men nog kan man hitta sina egna smultronställen. Skaffa en karta och ge dig ut, jag tror "Lofotens turlag" har en bok om vandringar, den brukar finnas på turistinformationer, om du vill ha lite extra inspiration.

Go tur!
 
Fryser inte basenjis så långt norr över?
Tycker de är shinkiga här nere i Skåne så fort ett moln drar förbi solen. :)
 
Helt klart ett läckert ställe. Jag bodde där uppe i ett år plus en sommer. Bodde i Kabelvåg. Tycker man om att krypa i grottor / gruvor så finns det ett ställe jag kan rekommendera. Rakt in och rakt ut tar 40 minuter. Kan rekommendera torrdräkt. Golvet är vissa bitar under vatten och det går då nästan till midjan.

Jag får dock ge ett varnande finger. Detta är en gruva! Den har inte funnits i miljoner år. Mellan de gånger jag har varit inne har jag sett att det tillkommit nya ras!

Synd att jag inte såg tråden innan du åkte dit.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vedi Lofoten - tipsa oss Vandringsleder 7

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg