Hmm
Hmm, hur pass hård styrketräning har du i åtanke?Hur mycket benövningar tex?
Att köra ett tufft pass styrketräning (med mycket ben) och därefter köra intervaller på löpbandet är ingen höjdare om du vill få ut max av löpningen.
Själv skulle jag köra intervallerna före styrkan,jogga ner ca 10 min efter IV och sedan äta, vila några minuter och därefter köra styrkan,inte så mycket ben då (kör ben övn en iv fri dag istället. Oftast tränar jag inte två hårda pass efter varandra, utan kör ett pass på förmiddagen och ett på eftermiddagen, det kanske kan vara ett alternativ?
Om du vill kombinera kondition och styrka kan jag rekomendera cirkelträning, grymmt flåsigt och stärkande! Man blir helt utmattad!tips på upplägg.
Kör en övn i 30 sek, vila 10 (15) byt till nästa övn och fortsätt så tills du du gått ett varv (eller två varv) ta serie vila 1-2 min börja på nytt varv...antalet varv och intensiteten är upp till var och en.
6-8 övn Tex
Sit-ups (med rulladhanduk i svanken),
Sneda sit-ups med vikt (balansera på rumpan,ha ej fötterna i marken),
Armhävningar,
Running arms (stå jämfota pendla med armarna så fort du kan som när du springer,grymt flåsigt!)
Jämnfota upp hopp
Höftresningar (ett ben i marken,andra rakt ut och häv upp och ner)
Olika varianter av ryggresningar
Sidoresningar (stå på sidan med armbågen i marken,lyft höften upp och ner)
"hitlers hund"
Vadhävningar M.M Bara fantasin sätter stop för vilka övn man kan använda.
Varva styrkeövning med konditions övn, tex tåv ben,två mage,två rygg,två kondition, två arm osv.
Tack för mig!