löpar knä

hjälp, får ont under knäskålen typ på sidan av knäskålen när ja springer undrar om det är någon där ute som har något som funkar mot löparknä?

Jag hade (vad jag trodde) knäproblem under ett flertal år.
Så fort jag började springa fick jag ont i knät men när jag gick var det inga problem.
Senare visade det sig vara ischias pga en dålig disk i ryggen.

Gå till en sjukgymnast eller liknande och be om hjälp.

låter mycket likt va ja har,ja får mycket ont i benet när ja går ner för trappor efter ja varit ute o sprunit är det nått du kände också?

låter mycket likt va ja har,ja får mycket ont i benet när ja går ner för trappor efter ja varit ute o sprunit är det nått du kände också?

Precis så hade jag också. Fick ont när jag var ute och fick plåga mig hem (oftast gå) och hade stora problem med att gå nedför i trappor. Ont på sidan av knät. Det kändes som att de högg till som en kniv i knät och det går inte att springa mer, knappt gå. Kan sitta i några dagar.

I mitt fall var det mina nya skor som spökade, trots att jag fick hjälp i butik att prova ut dom på löpband med videokamera mm. Jag gick tillbaka till affären och gjorde ett nytt test med dessa skor och då rekommenderade han dom inte alls. Jag hade fått neutrala men behövde pronationsstöd. Efter att jag bytt skor försvann problemet helt. Annars kan det hjälpa att snöra skorna bättre så att hälen sitter mer "fast" men utan att klämma senor och sådant, dvs lagom fast. Eller prova att höja eller sänka snörena ett hål och knyt olika hårt.

Har problemen kommit plötsligt? Har du gjort något annorlunda mot förut?

hjälp, får ont under knäskålen typ på sidan av knäskålen när ja springer undrar om det är någon där ute som har något som funkar mot löparknä?
Jag hade samma symptom. Stretchning av gluteus maximus (skinkorna) löste problemet för mig. Här hittar du några förslag på stretchövningar. Märk väl att det som hjälpte mig inte behöver lösa ditt problem eller ens vara bra för dig.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Markus1995 Skadat knä. Löpning 1
FrölundaLina Vad händer med mitt knä? Löpning 6
perpelle Problem med knä/ben Löpning 14

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg