• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Löpar/cykeljacka och tights...

Tänkte köpa upp mig på en bra jacka att ha att löpträna, cykla och åka inlines i. Ett tunnt, smidigt skal, vindtätt och vattenmotståndig...

Någon som på rak arm kan rekommendera en bra modell?

Letar också efter löpartights elelr liknande, någon som har något att rekommendera där?

Craft?

Hejsan,
Jag använder en vindjacka från Craft för cykling. Den passar mig bra. Tunt, smidigt tyg o bra ventilation. Den har Lång rygg, långa ärmar med resår så de inte far upp, finns i tjejstorlekar och kostade inte skjortan! Står emot lättare skurar helt OK och har en riktigt gosig fleece-krage..
Craft har även ett par sköna varma löpar-/skidtights som funkar mycket bra till cykling såhär på vårkanten.

Tillgång på bra cykelkläder beror på var man bor så det är bara att ge sig ut o leta o prova. Oftast är det lättare att hitta kläder för löpning o de funkar lika bra för cykling!

Lycka till!

Ta en titt på Marmots DriClime jkt, den funkar till "allt". Många företag kopierar idén men jag tror originalet står sig bäst ännu. Den finns i damstl.

Mvh Tomas

Re: Craft?

IMO; sa:
Tillgång på bra cykelkläder beror på var man bor så det är bara att ge sig ut o leta o prova. Oftast är det lättare att hitta kläder för löpning o de funkar lika bra för cykling!

Mja, jag håller inte riktigt med även om det naturligtvis finns en del kläder som duger till både löpning och cykling. Löparkläder kan dock vara för korta i ryggen. Personligen så vill jag även ha tightare kläder när jag cyklar så att det inte blir så fladdrigt i fartvinden.
Både Craft och Newline har dock vettiga plagg för både cykling och löpning och en Marmot DriClime som någon föreslog funkar ju till det mesta även om jag personligen tycker att den är en aning för kort i ryggen för cykelbruk.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elin- Paddling/Cykel/Löpar kompis i Göteborg sökes Tjejforum 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg