Här på Utsidan verkar det vara många som kännertill LK70. Till min lycka hittade jag en ny LK70 för några hundringar och den passar mig som handsken som ryggsäck. Använder sällan avbärarbälte mer än som balans i sidled. I övrigt något tung men pris och storlek perfekt för mig. Ännu har det bara varit helgturer osv och då har allt gått i säcken även liggunderlag ibland.
Jag har ägt en Alaska en gång och det var en konstig upplevelse. I grunden en bra säck men alla sömmar var slut efter ett år och jag tror inte det kommer att hända på denna Bergans stämplade LK70.
Fråga: När man börjag bygga på med veckotur med tält börjar och man komma till det stadiet att saker ska ligga på utsidan hur födelar man då bäst olika saker.
Dvs jag har börjat sakna Alaskans nedre del.
Bygger man för mycket under locket får man en konstig bula att fästa saker på uppe på locket.
Jag har ägt en Alaska en gång och det var en konstig upplevelse. I grunden en bra säck men alla sömmar var slut efter ett år och jag tror inte det kommer att hända på denna Bergans stämplade LK70.
Fråga: När man börjag bygga på med veckotur med tält börjar och man komma till det stadiet att saker ska ligga på utsidan hur födelar man då bäst olika saker.
Dvs jag har börjat sakna Alaskans nedre del.
Bygger man för mycket under locket får man en konstig bula att fästa saker på uppe på locket.