Hej!.
Jag är ny på sidan så jag ursäktar om detta har kommit fel eller om frågan har tagits upp vid flera tillfällen.
Jag undrar om LK70 ryggsäcken är något att lita på?.
Har den samma remmar som Lk30 ryggsäcken har, alltså att du trä nylon remmen i en metall sak och sen bara spänner så mycket man orkar, eller om den har läder rem som skärp?.
Det jag har hört mest om den är att den är av bra kvalitet och håller nästan livet ut. Men sen finns det en annan ryggsäck som jag tycker är ganska lik Lk70, den är lite dyrare men har ett mindre pålitligt företag bakom sig. MILTEC
Den heter (kallas för) Commando ryggsäck , finns i 35l, 65l och 75l utförande.
Nu vet jag inte om jag får länka till den men jag tar en chansning:
http://www.garderoben.se/produkt.php?id=930
Det som sägs om den ryggsäcken är att den är i samma kvalle som de svenska ss ryggsäckarna.
Den är som sagt dyrare än Lk70 väskan men också nyare och verkar ha många flera fickor, för extra par skor och sådant, samt regnskydd.
Kort:
*Tycker ni jag ska köpa LK70 eller någon utav de Commando ryggsäckarna?
*Jag har funderat på att vandra i sisådär 2-3 veckor och gå någorlunda långt.
*Vilken Liter klass rekommenderar ni då?
*Finns det andra ryggsäckar av betydligt bättre märke/kvalitet för runt samma peng 400-700sek.
Jag är tacksam för svar och jag ursäktar ifall frågan har tagits upp tidigare och om jag inte fick länka.
Tack på förhand.
/ Ted.
Jag är ny på sidan så jag ursäktar om detta har kommit fel eller om frågan har tagits upp vid flera tillfällen.
Jag undrar om LK70 ryggsäcken är något att lita på?.
Har den samma remmar som Lk30 ryggsäcken har, alltså att du trä nylon remmen i en metall sak och sen bara spänner så mycket man orkar, eller om den har läder rem som skärp?.
Det jag har hört mest om den är att den är av bra kvalitet och håller nästan livet ut. Men sen finns det en annan ryggsäck som jag tycker är ganska lik Lk70, den är lite dyrare men har ett mindre pålitligt företag bakom sig. MILTEC
Den heter (kallas för) Commando ryggsäck , finns i 35l, 65l och 75l utförande.
Nu vet jag inte om jag får länka till den men jag tar en chansning:
http://www.garderoben.se/produkt.php?id=930
Det som sägs om den ryggsäcken är att den är i samma kvalle som de svenska ss ryggsäckarna.
Den är som sagt dyrare än Lk70 väskan men också nyare och verkar ha många flera fickor, för extra par skor och sådant, samt regnskydd.
Kort:
*Tycker ni jag ska köpa LK70 eller någon utav de Commando ryggsäckarna?
*Jag har funderat på att vandra i sisådär 2-3 veckor och gå någorlunda långt.
*Vilken Liter klass rekommenderar ni då?
*Finns det andra ryggsäckar av betydligt bättre märke/kvalitet för runt samma peng 400-700sek.
Jag är tacksam för svar och jag ursäktar ifall frågan har tagits upp tidigare och om jag inte fick länka.
Tack på förhand.
/ Ted.