Så resonerar nog många, men ändå så envisas t ex tvättmedelsfabrikanter m fl med att (ofta) upprepa sin patetiska reklam. Självklart vet de om att många tycker reklamen är patetisk, men de vet oxå att den långvariga exponeringen kommer att leda till att när det står tvättmedel på din inköpslista så är sannolikheten större att du (utan att tänka efter) tar Ariel, bara du matats ordentligt med reklam för märket. Så frågan är ju vilket tvättmedel väljer du? Gör du ett medvetet val?orchid; sa:Dålig reklam straffas med vanligen med att jag inte vill köpa något och antagligen ignorerar reklamen i fortsättningen. Det tycker jag tillhör spelreglerna. Dålig reklam som däremot inte lämnar mig ifred när bedömt den första gången (med ljud som ett utmärkt exempel) tycker jag är "osportslig" om du förstår vad jag menar. Visserligen gör upprepad och långvarig exponering att märket fastnar i min hjärna, men om jag tycker illa om reklamen en gång lär jag inte bli vänligare inställd fyra omgångar senare och fiendskap brukar hålla i sig.
/Håkan