Liten tratt

jag vet inte om jag ska vara ärlig???fick min av snälla Janne på Intersport i Boden;) men jag såg i nån gammal katalog att clas olson har såna.
såg i nån lantbruks katalog att det fanns sådana till salu till köttproducenter men kommer inte ihåg var företaget hette.. återkommer när jag har hittat katalogen.
MVH jocke

ornskar; sa:
I någon annan diskussion här var det någon som förespråkade att ta med en liten PET-flaska att blanda mjölk i. Det låter onekligen praktiskt, men hur gör man för att få i mjölkpulvret. Man skulle behöva en liten tratt. Någon som har tips på var man kan få tag på det? De vanliga trattarna för hushållsbruk känns lite för stora.

Hej!
Om du använder dig av en 0,5 L petflaska typ Nestea
så har den en ganska stor öppning som det lätt går att
hälla pulver genom.

Flaska med stor öppning

ornskar; sa:
I någon annan diskussion här var det någon som förespråkade att ta med en liten PET-flaska att blanda mjölk i.

Köp en flaska med färskpressad juice av fabrikat Brämhult (tror jag att de heter..). Den är perfekt att använda för pulverblandning, och lättdiskad.
KJ

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Avslutatmedlemskapx Liten osthyvel och dito rivjärn? Friluftsmat 9
Filmburken, en fin liten vän Friluftsmat 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg