Tack för de positiva kommentarerna om min film.
Torb59: Då var vi där delvis under samma tid. Verkligen en lyckoträff när det gäller vädret. Förutom i Lunndörren som jag upplevde mer som en transport. Men såg även turendalen, Storådörren samt Lill-Lönndörren. Hade fina upplevelser i princip överallt. Hittade många väldigt fina tältplatser för mitt lilla Akto. Såg knappt en enda människa. Bland annat i den stora sjön i Lill-Lunndörren. Visade sig att Länstyrelsen undersöker fjällsjöarnas botten. Men förvånad blev jag när jag kom upp och såg en person som rodde en liten båt kors och tvärs över vattnet i en timmes tid och inte fiskade. Fann för övrigt en fantastisk liten lägerplats där. Did sjökanten mellan kullarna. Precis lagom för ett tält. Dock max 2 pers och utan GT absid. Med helt plant gräs. Tyvärr fanns det spår av tidigare övernattningar i form av aluminium och miniflaskor som jag plockade med mig. Men i det stora hela ett område som jag vill se mer av.
//John
Tolkar jag det rätt om jag kanske borde strunta i lunndörren och gå ner i lill-lunndörren eller storådörren istället? Det går ju ingen led den vägen, tror du att det kan funka att vandra ner där med en 10åring? Eller borde jag isf ta den turen själv eller med någon annan? Sen kommer man ju ner mot vålåstugorna och kan gå ner mot vålådalen via kroktjärnarna och förbi joänget..