Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Liten akustisk gitarr för vandring, cykling, resor?
köpte en Yamaha Guitalele till dottern. Låter riktigt bra! Dock svårt för mina fingrar, men det går. Hade en Martin Backpacker en gång, tyckte det inte var lika fylligt ljud.
Jag har en guitalele och jag gillar den. Man får ju förstås inget ljud man kan jämföra med en vanlig gitarr men den är helt ok. A är det enda ackord jag har svårt att ta, annars funkar det trots att det är lite trångt.Ser man till kvaliteten är det helt klart ett instrument och ingen leksak.
Guitalelen går in i min kabinväska så jag har några gånger tagit med den när jag reser i jobbet. Eller för all del när vi bilsemestrar och bilen är packad till bristningsgränsen.
Det är väl just blandningen mellan gitarr och ukulele. hur som helst, värt att testa. Oöm sak som dessutom levereras med etui. Har gått upp nån hundring i pris sen jag köpte den. Blocket kanske?
Att lite lojt slagga i en hängmatta med Guitalelen över bröstet. Långsamt plinkandes med de svajande, susande träden som enda komp. Himmelriket?