Listor

Tänkte att vi kunde ha en tråd med listor av allehanda sorter!

-----------------------------------------------------------

Jag bifogar mina som xls-sheets via min ena site:

Sommarpackning 4,8 kg - http://www.miljosidan.se/atomsommar.xls

Höst- och vårpackning 5,2 kg - http://www.miljosidan.se/heliumvarhost.xls

-----------------------------------------------------------

Fler får gärna haka på och posta sina! Alltid lär man sig något och som prylbög man är så är man ju lite nyfiken också ;)

// Jocke

Kan ju tillägga att Virga-säcken som dessa listor innehåller endast används upp till 10 dagar. Sen tar en Vapor Trail på 909 gram över, dvs ytterliggare 315 gram på listorna.

// Jocke

Har precis lastat Vapor Trailen för 5 dagar.

I ryggan finns HB Nammatj 3GT ( jag ville ta Unna + tarp...men icke ;)), regnjacka + regnbyxa, t-shirt 2 par sockar, 1 par kortkallingar samt ett par långa ullfrotté.

Vidare Pocket rocket, gas samt olivolja, grovsalt, vanligt salt, peppar & kokkärl + 2 sporkar. Kaffepanna med läderpåse med kokkaffe. Ena sidofickan rymmer spötub, den andra tältstänger.

Ryggan känns helt okej och det skulle rymmas väldigt mycket mer om jag använde mig att rullöppningen. Skulle rymma Real-meal eller liknande för säkert 7 dagar om jag var tvungen men sambon tar maten denna gång :)

Orkar inte väga eller lista nu, men det kommer kanske senare. Bilder hoppas jag det blir iaf :)

Go midsommar :cool:

Fina listor...

... håller på och finlirar (skär i allt möjligt hehe)lite med min packning för soloturen om knappt två veckor... återkommer med min uppdaterade... det finns några små investeringar kvar.... men lön först...

Men är det bara lättpackares listor som är välkomna?... jag är íntresserad oavsett vikt...

//Thomas

millimeter; sa:
Joakim Ambrosson; sa:
Jag bifogar mina som xls-sheets via min ena site:

Tog du pengarna i tusenlappar, därför att det är lättare än två 500-lappar? (eller 500 + 5*100)

Tänk om de inte har växel, du kan svälta ihjäl! :)

Haha, det där får jag nog diskutera faktiskt, vill ju inte ha extravikten som två femhundringar har istället för en tusenlapp. Hmm.. ;) Nej, 2 femhundringar blir det nog.

// Jocke

Re: Fina listor...

thomalin; sa:
Men är det bara lättpackares listor som är välkomna?... jag är íntresserad oavsett vikt...

//Thomas

Själv är jag ingen lättpackare även om jag gör så mycket jag kan för att få ner vikten. Men jag ska till Pyreneerna i sommar och då gäller det andra villkorer än i svenska fjällen. Där krävs mer flexibilitet.

Jonas

ALLA LISTOR är välkomna oavsett om dom ger en vikt på 25 kg eller 3 kg. La det i lättpackarforumet mer av "samlingsbenägenheten" ;)

// Jocke

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Leffe357 Program för utrustningslistor Lättpackning 11

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg