Linement

Min test

Hittae denna på Hälsokost grossisten och det var njutbart.

Aloe Rub -Sasco

Extra djupverkande liniment. Aloe Rub är Sveriges bästa liniment, det är en samstämmig kör av kroppsterapeuter eniga om. Det är följaktligen också Sascos mest sålda produkt. Den är djupverkande och utomordentlig vid behandling av ansträngda muskler och leder. Många personer med reumatisk värk, fibromyalgi och liknande besvär säger att dom helt enkelt inte kan klara sig utan ""Rubben"". Använd vid muskel inflammationer, överansträgning, sträckningar, stel nacke, musarm m.m. 20 % Aloe Vera.



Dosering/Användning:



Använd vid muskel inflammationer, överansträgning, sträckningar, stel nacke, musarm m.m Använd ej på irriterad hud. Undvik kontakt med ögonen! Förvaras utom räckhåll för barn.



Ingredienser: Aqua, aloe barbadensis, methyl salicylate, menthol, propylene glycol, brassica oleifera, glyceryl stearate, palmitic acid, stearic acid, alcohol denat, sodium hydroxide, carbomer, eucalyptus globulus, methylparaben, propylparaben.



100 ml eller 500 ml
 
Hittae denna på Hälsokost grossisten och det var njutbart.

Aloe Rub -Sasco

Extra djupverkande liniment. Aloe Rub är Sveriges bästa liniment, det är en samstämmig kör av kroppsterapeuter eniga om. Det är följaktligen också Sascos mest sålda produkt. Den är djupverkande och utomordentlig vid behandling av ansträngda muskler och leder. Många personer med reumatisk värk, fibromyalgi och liknande besvär säger att dom helt enkelt inte kan klara sig utan ""Rubben"". Använd vid muskel inflammationer, överansträgning, sträckningar, stel nacke, musarm m.m. 20 % Aloe Vera.



Dosering/Användning:



Använd vid muskel inflammationer, överansträgning, sträckningar, stel nacke, musarm m.m Använd ej på irriterad hud. Undvik kontakt med ögonen! Förvaras utom räckhåll för barn.



Ingredienser: Aqua, aloe barbadensis, methyl salicylate, menthol, propylene glycol, brassica oleifera, glyceryl stearate, palmitic acid, stearic acid, alcohol denat, sodium hydroxide, carbomer, eucalyptus globulus, methylparaben, propylparaben.



100 ml eller 500 ml

Test?!

Nja... tycker texten verkar vara en reklamtext. Kopierad och inklistrad från någon hemsida... Är mer intresserad av vad du tycker och hur den fungerar rent praktiskt... när du använt den osv...

Thomas
 
Viist

Test?!

Nja... tycker texten verkar vara en reklamtext. Kopierad och inklistrad från någon hemsida... Är mer intresserad av vad du tycker och hur den fungerar rent praktiskt... när du använt den osv...

Thomas

Ja det är just vad det är. En kopia av texten från hemsidan. Jag är ingen proffs på linnement men det funkade lindrande på mig och jag tänkte få höra lite respons från folk som kan mer.
 
Liniment

Jag kan gott rekommendera Aloevera heat loation men kan endast köpas via distributörer från FLP...

Men Radital som är nämnt tidigare som är ett häst och djur liniment funkar så det smäller!!
Kan köpas i de flesta djuraffärer och liknande, finns i flera olika storlekar från liten flaska på 250ml till 5l dunk faktiskt :)

Enda nackdelen med Radital som jag kan komma på är att den är väldigt flytande och "blaskar" när man ska använda den.

/Krister
 
Min favorit är linnex linimentstift som är enkelt att fördela, drygt, biter och man behöver inte använda händerna om man inte vill. Sedan finns det många mildare alternativ som är värmande och bra... Och linimentplåster som är starkt men inte kladdar och förstör kläder.
Tänk på att inte använda förnära läggdags för då det kan bli svårt att somna:)
 
Min favorit är linnex linimentstift som är enkelt att fördela, drygt, biter och man behöver inte använda händerna om man inte vill. Sedan finns det många mildare alternativ som är värmande och bra... Och linimentplåster som är starkt men inte kladdar och förstör kläder.
Tänk på att inte använda förnära läggdags för då det kan bli svårt att somna:)

Håller med ang Linnex linimentstift, sjukt bra. Använt SBI:s thaiboxningsliniment innan, men nu helt gått över till det här. Grymt nice att slippa få det på fingrarna!
 
Tiger och häst

...funkar för mig. Just nu onda lår som håller på att bli goda tack vare.

Holger

har bara provat tigerbalsam (som enligt 2-hands-uppgift finns i olika styrkor utomlands men bara en färg i Sverige) samt häst-linement (som är mer lättflytande - på gott och ont) och båda värmer skönt.

/Patrik