Jag brukar dra min yngsta dotter efter mig i en lina när vi åker längdåkning, funkar väldigt bra och hon tycker det är roligt när det går fort. Jag har gjort en nödutlösningskoppling genom att fila på hakarna i ett vanligt snäppspänne, men det är svårt att få det riktigt bra och justerbart efter hur hon blir tyngre. Om hon ramlar i en nerförsbacke så är det bra om linan lossnar så hon inte gör sig illa.
Finns det något färdigt sådant att köpa, har exempelvis de som kör draghund någon sådan funktion på draglinan?
Eller är det någon som har något bra förslag på en lösning som går att göra själv.
Jag sätter ett flexkoppel till hundar på drickabältet och kopplar in i hennes bälte, det fungerar väldigt bra, när hon glider ikapp så rullas linan in, ingen risk att hon trasslar in sig i linan.
Finns det något färdigt sådant att köpa, har exempelvis de som kör draghund någon sådan funktion på draglinan?
Eller är det någon som har något bra förslag på en lösning som går att göra själv.
Jag sätter ett flexkoppel till hundar på drickabältet och kopplar in i hennes bälte, det fungerar väldigt bra, när hon glider ikapp så rullas linan in, ingen risk att hon trasslar in sig i linan.