Light My Fire Firesteel Survival Knife

Detta kan med fördel diskuteras i min nya tråd här inunder, kallad 'Stort diskbänksintresse - välj din favoritdiskbänk' :)
Haha, förstår piken. Men saken är den att knivens vara eller icke vara hänger till största delen på stålet. Att därför ange dessa svaga (alt. starka) punkter är en viktig detalj i samband med beskrivningen.

~Paul~

Jag en sådan här fällkniv med eldstål

Hej,
Har en sådan här kniv. Kan säja följande:
Kniven duger att sprätta upp brev med. Kass att tälja. Bladet sviktar i sitt fäste.
Visselpipan låter mycket dåligt.
Eldstålet funkar.

Varför köpte jag denna kniv??
Ja det var väl för att få ett litet eldstål med en "gnistskrapare" i ett knivblad samt att sprätta brev.

Mitt råd till dig: Köp något annat som "back-up" kniv.

// Fjällguiden
Glam-Main-SL1-Glass.jpg

I långliga tider har "affärsmän" försökt sälja fenomenala kombinationer. Våga tvivla på dem. Enkla rejäla enfunktionsgrejor är oftast både billigare och funktionellare.
Praktexemplen brukar vara överlevnadsknivar med hela kittet. Gå inte på båget!

En liten fastbladkniv är alltid vida bättre än någon fällkniv. Behöver du en visselpipa behöver du en som hörs. Eldstål måste vara stort nog att hålla i med vintervantarna på. Du behöver en mindre kompass oxså, det finns flera modeller, bara du väljer en av känt märke.

Go tur!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg