Liggunderläggsfundering...

Var med en god, erfaren vän på "Goretexrunda" i Gbg. Vi gick runt i butiker för att kolla grejer o snacka prylar. Femmans-Naturkompaniet-Fjällsport blev det idag, Tierra fick vänta. På vägen slank vi in på Intersport(?) för att kolla lite. Där kände jag lite på ett McKinley självuppblåsande liggunderlägg. Det kändes helt grymt, lite grann som om det hade tillverkats i Therm-a-restfabriken men fått en annan logga. Vikten låg på ca kilot o det var tjockt o gott. Nu undrar jag om nån provat dom? Besparingen ligger på typ 400 spänn/st....

Vättlefjäll; sa:
Var med en god, erfaren vän på "Goretexrunda" i Gbg. Vi gick runt i butiker för att kolla grejer o snacka prylar. Femmans-Naturkompaniet-Fjällsport blev det idag, Tierra fick vänta. På vägen slank vi in på Intersport(?) för att kolla lite. Där kände jag lite på ett McKinley självuppblåsande liggunderlägg. Det kändes helt grymt, lite grann som om det hade tillverkats i Therm-a-restfabriken men fått en annan logga. Vikten låg på ca kilot o det var tjockt o gott. Nu undrar jag om nån provat dom? Besparingen ligger på typ 400 spänn/st....

Pröva sökfunktionen. Finns massor om detta.

Vättlefjäll; sa:
Tror att det är det mina scouter använder? De sover gott och halkar av underlaget allihop under natten, det är alldeles för halkigt. Åtminstone tidigare modeller, kan ju ha ändrats. Men mjukt o skönt är det...

Zzzzzz....

Personligen så har jag ratat Therma-rest efter att ha använt det ett par år.. Dels för att det är för tungt, tunnt och volymmässigt stort!
Använder nu ett Insulmat Max thermo regular, är ihopfällt 22*12*5cm och utfällt 183*51*6,3cm..Finns på NK och andra friluftsaffärer! Kostar bara runt 400-500kr..

Sov så gott!
Mvh Anders

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg