Det är min melodi!!
Skickat från min XT1039 via Tapatalk
Ställning inför avslutningsdagen:
pegason 36 p
lausvik 29 p
Trasselkludd 25 p
Det är min melodi!!
Skickat från min XT1039 via Tapatalk
Bara den här (se nedan) utsikten när man kravlat sig ur bingen var mer än väl värd den (i coronatider) något långa resan. Vattnet är den lilla hyttsjön, som jag inte äör riktigt färdig med ännu. Andra plusvärden var kamratlig samvaro med pegason och Trassel. pegason vann välförtjänt den fisketävling som var förevändningen för resan och Trassel tog den finaste fisken, en rejäl klump till abborre.
Någon dysterkvist har möjligen synpunkter på att vi lägger ut sådant här internt material på ett öppet forum (och kan det skänka dessa magsura tråkmånsar något som åtminstone liknar tillfredsställelse så är det i sig en god sak) men vår poäng (och vårt försvar) är att det är på just öppet forum vi fått kontakt med varandra.
Varmt och stort tack till pegason som letade rätt på och bokade denna pärla till boende en fiskeweekend. Det blir repris (men den där Lien tror jag att vi ski*er i nästa gång...).
Grattis Trasselgubben!
Middagen räddad av fina filéer!
Det ser ut som en liten trevlig sjö.
Förstår verkligen inte alls poängen att ta upp en sån stor aborre och slå ihjäl den för fileernas skull. En riktigt bra mataborre ligger på 300-600 gram om man är någorlunda gastronomisk korrekt
och ur ett annat hänseende så varför ha i hjäl en över 10 år gammal varelse som genetiskt sett kan bidra med massa stor aborre i vattnet i framtiden.
Och grattis till en fin borre , det knycker bra i spöt av en sån där maffig randig riddare.
Förstår verkligen inte alls poängen att ta upp en sån stor aborre och slå ihjäl den för fileernas skull. En riktigt bra mataborre ligger på 300-600 gram om man är någorlunda gastronomisk korrekt
och ur ett annat hänseende så varför ha i hjäl en över 10 år gammal varelse som genetiskt sett kan bidra med massa stor aborre i vattnet i framtiden.
Det är faktiskt på det sättet bra att yngre generationer har annorlunda attityder kring c&R även fast det finns ramar för det också och ett diskutabelt ämne huruvida säkerställt det är. Och nej visst kan man visst ta upp fisk till middagen men att gång på gång slå ihjäl fångad fisk och fylla frysen för att sen kasta det till katterna är lika idiotisk som de där slaganfallsdrabbade metarna som fyller sina hinkar med småfisk för att sen väga av det och slänga det i soptunnan.
Sen sitter man och förbannar skarv under kafferasten. Jo tjena.
Och grattis till en fin borre , det knycker bra i spöt av en sån där maffig randig riddare.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Fjällfiske månadsskiftet maj/juni i Grövelsjön | Fiske | 0 |