Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Din fråga är oerhört kortfattad och därmed något otydlig, men min hypotes är att du funderar över bra leverantörer av underställ i ull. Isåfall kan jag rekommendera norska Troll/Akla som tillverkar underställ både i 100% merinoull och i blandmtrl (ca 75-80% ull, resten syntet). Deras produkter är mycket bra och dessutom privärda, ca 530 kr för ett helt underställ, långkalsonger+polotröja, på http://www.northstar.se. Använder själv deras 100% merinounderställ, och är mkt nöjd.
Icebreaker från Nya Zeeland är ett dyrare alternativ, som jag dock inte har praktisk erfarenhet från. Finns bl a på KG Jonsson Sport i Solna.
Ytterligare ett, på gränsen till det absurda, koncist meddelande. Jag antar att du undrar om man kan kolla på Troll/Aklas underställ i Sthlm. Såvitt jag vet: nej.
Jag köpte en norsk (?) ullfrottetröja med en rättså hög zippad polokrage på Kanotcentrum i Göteborg (tel 031-13 96 00). Jag minns inte vilket märke det var, men jag minns att jag gillar den kragen mycket bättre än Ullfrottes.
-Patric-
lundhags gör ullunderställ i (jag tror) en blandning av merinoull och acryl. kolla senaste utemagasinet för test av ullunderställ.
lundhags finns garanterat att få tag på i sverige i a f
/johan