Letar efter ryggsäck som ska bli min första ”riktiga” ryggsäck, om man säger så. Har tidigare bara använt mig av billigare säckar med en volym på 35-45L. Användningsområdet är vandring och fisketurer mm. Den ska klara packning för 1-3 dagar i tält, så en säck på runt 55-60 liter räknar jag med. Den ska vara av slitstarkt material och kunna tåla en del stryk, när man t.ex. tar sig fram i ospårad terräng. Den ska klara av packning på runt 20 kg. Prisklass 1500 - 2000 kr.
Jag har kollat på Osprey Aether 60L, som för övrigt verkar vara omöjlig att få tag på här i Sverige. Har hittills inte hittat en enda butik som säljer dem. 70 litaren känns för stor.
Har även kollat lite på Haglöfs modeller Matrix 60 och OXO 60, men det känns lite tveksamt. Har inte hittat ett enda vettigt test av de säckarna.
Tips, förslag och synpunkter på olika säckar är jag tacksam för!
Jag har kollat på Osprey Aether 60L, som för övrigt verkar vara omöjlig att få tag på här i Sverige. Har hittills inte hittat en enda butik som säljer dem. 70 litaren känns för stor.
Har även kollat lite på Haglöfs modeller Matrix 60 och OXO 60, men det känns lite tveksamt. Har inte hittat ett enda vettigt test av de säckarna.
Tips, förslag och synpunkter på olika säckar är jag tacksam för!
Senast ändrad: