Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ledsen och lurad kille.
- Trådstartare Kenneth68
- Start datum
Kenneth68; sa:Men de skriver på sin hemsida "We only ship to the credit card's holder address." Det kan väl bara vara min hemadress? Vilken man kanske i och för sig kan förstå med tanke på bedergerier.
Jo, förlåt mig, så är det ju alltid...
Re: Och så finns ju USA ...
Jag har faktiskt bekanta som är i USA just nu, men deär lite resovana, så jag vågar inte stressa dem med några fler uppgifter.
Har hört att det blir lång leveranstid om grejjerna fastnar i tullen.
jag har iof en kompis som har bra kontakter med folk som skeppar över bildelar från Usa, de kan kanske stoppa med en GPS också
Memme; sa:Det finns en hel del tidigare diskussioner om fördelarna (och påstådda nackdelar rörande baskartan och garantitiden) med att köpa i USA. Allra bäst är om man själv eller någon bekant är där och tar emot leveransen. GPSdiscount.com säljer för 366 USD inklusive frakt inom landet, det är rätt jämnt 2500 kronor.
Jag har faktiskt bekanta som är i USA just nu, men deär lite resovana, så jag vågar inte stressa dem med några fler uppgifter.
Har hört att det blir lång leveranstid om grejjerna fastnar i tullen.
jag har iof en kompis som har bra kontakter med folk som skeppar över bildelar från Usa, de kan kanske stoppa med en GPS också
Ändring av lev. adress.
Låt firman skicka prylarna till din hemadress. Du kan ändra lev. adressen hos speditören så fort prylarna finns hos dem i Sverige. Har själv gjort på detta sätt vid ett flertal tillfällen då jag har samma problem som du med att inte vara hemma dagtid. Funkar utmärkt på FedEx, UPS och DHL iaf.
/Holst
Låt firman skicka prylarna till din hemadress. Du kan ändra lev. adressen hos speditören så fort prylarna finns hos dem i Sverige. Har själv gjort på detta sätt vid ett flertal tillfällen då jag har samma problem som du med att inte vara hemma dagtid. Funkar utmärkt på FedEx, UPS och DHL iaf.
/Holst
Ang adress
Jag bestälde från Aspid till min hemadress. Eftersom ordern dröjde pga att dom inte hade en av grejerna på lager, och att jag bytte adress i samma veva, skickade jag mejl till dom om adressändring och det var inga problem.
Första gången jag beställde från dom och är riktigt nöjd med den mejlsupport jag fått.
Jag bestälde från Aspid till min hemadress. Eftersom ordern dröjde pga att dom inte hade en av grejerna på lager, och att jag bytte adress i samma veva, skickade jag mejl till dom om adressändring och det var inga problem.
Första gången jag beställde från dom och är riktigt nöjd med den mejlsupport jag fått.
Mezzner; sa:Kenneth68; sa:Men de skriver på sin hemsida "We only ship to the credit card's holder address." Det kan väl bara vara min hemadress? Vilken man kanske i och för sig kan förstå med tanke på bedergerier.
Jo, förlåt mig, så är det ju alltid...
Jag är ingen van internetbeställare, så jag vet inte riktigt helle. men ni har ju visat mig att priserna i europa håller en nivå som är accpettabel nivå.
Jag undrar hur många fler gps de skulle få sälja i sverige med en pris anpassning till europa, jag tror det skulle bli avsevärt fler. De svenska priserna är jag inte beredd att betala, då är jag hellre utan.
Re: Ändring av lev. adress.
Tänk att det finns lösningar på allt ;-)
Det blir en beställning från Aspidshop
1000- tack för hjälpen
BaseCamp; sa:Låt firman skicka prylarna till din hemadress. Du kan ändra lev. adressen hos speditören så fort prylarna finns hos dem i Sverige. Har själv gjort på detta sätt vid ett flertal tillfällen då jag har samma problem som du med att inte vara hemma dagtid. Funkar utmärkt på FedEx, UPS och DHL iaf.
/Holst
Tänk att det finns lösningar på allt ;-)
Det blir en beställning från Aspidshop
1000- tack för hjälpen
Kenneth68; sa:Men de skriver på sin hemsida "We only ship to the credit card's holder address." Det kan väl bara vara min hemadress? Vilken man kanske i och för sig kan förstå med tanke på bedergerier.
Det är väl kanske olika hos olika firmor. Men jag har lyckats två gånger att få dem (två olika) att skicka grunkorna till en annan adress än den jag och mitt kort har.
Ställde helt enkelt frågan om de kunde lösa det, och svaret var ja. Sen är det kanske inte det roligaste de vet... (För övrigt så har jag/kortet svensk adress, prylarna levererades till min svågers lägenhetshotell i US of A).
Jag köpte min importerad från USA för 3000 kr utan att åka på moms. Mycket nöjd med den. Att det är Amerikansk baskarta gör inget då man kan skaffa Metro Guide Europe enkelt och fixa auto-route med SendMap 2.0 . Har haft stor glädje av autoroute. Känns förbannat skönt att reta Garmon och Sportmanship.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg