Jag tror inte löshundsjakten blir förbjuden för att rovdjurföreningen vill det.
För dom så är inga uppoffringar för stora, (andras uppoffringar) för att proppa riket fullt av varg.
Jag tror nog politikerna känner igen odören av fanatiska ideer.
Enligt Tony Blair memoarer så ångrade han beslutet om löshundsjakten.
Men det kommer upp igen för omprövning. Deras jaktmetod att låta hunden bita ihjäl bytet,
var inte snyggt. Rätt så vanligt i sydländerna. Bättre att dom studerar vår metod.
USA s etiska metoder stämmer inte heller med vår uppfattning, tex pil och båge.
Trafikeftersök lär heller inte förekomma där- enligt personlig rapport.
Undrar hur det är med kraven på eftersökshund? nån som vet?
likväl, löshundsjakten blir inte förbjuden.. jag skulle fortfarande inte släppa en hund i vargtäta områden.. oavsett vad vi tycker om rovdjurspolitiken så tänker i alla fall inte jag riskera livet på en kamrat och familjemedlem för att bevisa en poäng..
när det gäller eftersökshund så har vi pratat om det tidigare, svenska jägarkåren är rätt oduglig på eftersök om man jmf med tex tyskland där man har en helt annan tradition av eftersök än här.. men vad ska vi göra, vi får nöja oss med vad vi har.. tack och lov så räcker det ofta även om arbetet kunde gjorts bättre med en bättre utbildad och rustad jägarkår..
man kan vända och vrida i oändlighet, vad som är bäst, sämst eller inte.. faktum är att vi lever i en föränderlig värld och vi måste anpassa oss till den.. människor som borrar ner hälarna i backen och vägrar se framtiden brukar bli från sprungna och lämnade bakom.. så istället för att tala om hur kass det är med något du egentligen inte har någon erfarenhet av, så försök vara konstruktiv med din erfarenhet som jägare vilket är odiskutabel, titta lite utanför lådan. var kreativ och positiv till nyfikna som vill prova och testa..