Leatherman från USA

I maj examinerar jag mig och när jag började utbildningen tog jag beslutet om vad min examens present skulle vara en Leatherman. Jag är ganska set på vilken jag ska ha, eller så blir det två ops 😅, MEN beställer jag från den Svenska sidan kan jag knappt göra någon gravering och personanpassning alls.
Går man via den amerikanska hemsidan kan man göra otroligt mycket till och med ladda upp egna bilder som det graverar in, du kan gravera större delen av hela verktyget.

Men tyvärr verkar det som att dom inte skickat internationellt därifrån utan hänvisar till locka försäljare. Man kan absolut gravera i efterhand men känns bättre att dom som gör produkten gör det med.

Är det någon som har tips på hur man kan lösa detta? Eller är lösningen gravera i Sverige efteråt.

(Är man nyfiken är det Surge och Signal jag vill ha, främst Surge men Signal är också lockande. Där av kanske blir båda, olika verktyg säger vi... :LOL:)
 
Det borde gå att använda en mellanhand i USA. Har du inte själv någon bekant eller släkting på den sidan pölen kan du använda ett företag. t ex https://www.myus.com/welcome/sweden/?aid=1000721&utm_source=google&utm_medium=cpc-sem&utm_campaign={campaign}&utm_content={adgroup}&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw3vO3BhCqARIsAEWblcCxMIj15FUd7F-DDutFde7vtrI-RTpGmzeHsWdjIuicnu0D63Bt5-YaAof4EALw_wcB

Flera tips https://www.pcforalla.se/article/1711204/sa-natfyndar-du-i-utlandet-med-fejkad-nationalitet.html

Thure
 
  • Gilla
Reactions: Imp
Det borde gå att använda en mellanhand i USA. Har du inte själv någon bekant eller släkting på den sidan pölen kan du använda ett företag. t ex https://www.myus.com/welcome/sweden/?aid=1000721&utm_source=google&utm_medium=cpc-sem&utm_campaign={campaign}&utm_content={adgroup}&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw3vO3BhCqARIsAEWblcCxMIj15FUd7F-DDutFde7vtrI-RTpGmzeHsWdjIuicnu0D63Bt5-YaAof4EALw_wcB

Flera tips https://www.pcforalla.se/article/1711204/sa-natfyndar-du-i-utlandet-med-fejkad-nationalitet.html

Thure
Wow! Tack! Har du använt någon av dem? Vet du om det finns någon form av trygghetsförsäkring typ? Beställningen kommer nog ligga på minst 4000+ och man vill ju vara trygg i att saker kommer fram då :)
 
Finns såna fortfarande??
Dom var populära på 90-talet när alla skulle lösa alla problem som Macgyver.
99% av alla som hade en sån fick ingen användning av den, mer än att det var en cool modepryl att ha fäst i skärpet.
 
Finns såna fortfarande??
Dom var populära på 90-talet när alla skulle lösa alla problem som Macgyver.
99% av alla som hade en sån fick ingen användning av den, mer än att det var en cool modepryl att ha fäst i skärpet.
Oja! Det släppte en ny modell i år, fyra lax för bara den.. Vet att det är bra mycket populärare i USA men har jobbat i friluftsbutik och multi verktyg är en standard present! Ovanligt med returer också. Tror det handlar om vart man är i friluftsvärden, alla fiskare jag känner har minst 3 multi verktyg. Leatherman är ofta en av dem, annars Gerber. Så vet inte vilka du känner som gör "99%" uppfattningen. Om inte alla i min omkrets är den 1%
☺️
I mitt fall upplever jag att min armemutli vertyg inte alltid möter alla behov så därför jag landat i en Leatherman.
 
Finns såna fortfarande??
Dom var populära på 90-talet när alla skulle lösa alla problem som Macgyver.
99% av alla som hade en sån fick ingen användning av den, mer än att det var en cool modepryl att ha fäst i skärpet.
Jag har en i bilen och en i köket. Båda används flitigt när någon småpryl ska fixas och jag inte orkar gå ut i garaget för att hämta verktyg.
Däremot bär jag dem aldrig med mig/på mig. Inte heller följer de med på fjällvandringarna, trots att jag inte är någon gramjägare.
 
Att beställa från USA kan bli dyrt (om de ens skeppar till Sverige). Tillkommer fraktkostnad + tullavgift + moms på (varuvärde inkl fraktkostnad) + postens avgift för att hantera införtullning.
Själv har jag en Wave och en Ti Charge liggandes hemma som jag köpt billigt på resa i USA, men använder dem sällan och inget jag bär med mig. Mycket av en kompromiss och på i princip alla punkter ligger de efter motsvarande dedicerade verktyg.
 
Att beställa från USA kan bli dyrt (om de ens skeppar till Sverige). Tillkommer fraktkostnad + tullavgift + moms på (varuvärde inkl fraktkostnad) + postens avgift för att hantera införtullning.
Själv har jag en Wave och en Ti Charge liggandes hemma som jag köpt billigt på resa i USA, men använder dem sällan och inget jag bär med mig. Mycket av en kompromiss och på i princip alla punkter ligger de efter motsvarande dedicerade verktyg.
Tyvärr skickar det ej nationellt och därför gjorde jag inlägget för att hitta alternativa lösningar på att få tag i det jag vill ha. Jag är medveten om eventuella kostnader och så får det vara om jag få tag i det. Som nämnt tidigare i tråden har jag jobbat i butik och har sålt flera olika verktyg av olika leverantörer och har landat i vilket varumärke och modell passar mina behov.

Så poängen med inlägget är att hitta sätt att ta sig runt hur jag ska få tag på önskad modell med gravering då det inte skickar till nationellt och det Svenska återförsäljarna inte erbjuder den personanpassningen jag vill ha.
 
Finns såna fortfarande??
Dom var populära på 90-talet när alla skulle lösa alla problem som Macgyver.
99% av alla som hade en sån fick ingen användning av den, mer än att det var en cool modepryl att ha fäst i skärpet.
Jag har en Bahco, men använder det inte mycket.
 
Så poängen med inlägget är att hitta sätt att ta sig runt hur jag ska få tag på önskad modell med gravering då det inte skickar till nationellt och det Svenska återförsäljarna inte erbjuder den personanpassningen jag vill ha.
Enda alternativet jag kan komma på för att lösa ditt problem är om du har någon privatperson du känner i USA som kan beställa åt dig med exakt den personanpassning du söker, och sedan skicka vidare som privat gåva till dig i Sverige (alternativt ta med sig på en resa till Sverige i incheckat bagage).
 
  • Gilla
Reactions: Imp
Har fått Leatherman dv och andra märken. Bra nödpryl men inga riktiga verktyg. Bär aldrig. Men med på resor jämte Zyliss, kombitång, fil o bryne.
 
Tyvärr skickar det ej nationellt och därför gjorde jag inlägget för att hitta alternativa lösningar på att få tag i det jag vill ha. Jag är medveten om eventuella kostnader och så får det vara om jag få tag i det. Som nämnt tidigare i tråden har jag jobbat i butik och har sålt flera olika verktyg av olika leverantörer och har landat i vilket varumärke och modell passar mina behov.

Så poängen med inlägget är att hitta sätt att ta sig runt hur jag ska få tag på önskad modell med gravering då det inte skickar till nationellt och det Svenska återförsäljarna inte erbjuder den personanpassningen jag vill ha.
Brukar använda denna: www.shipito.com
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Banankontakt Tång på leatherman wave Utrustning allmänt 23
mikeon Leatherman E302 - någon som testat? Utrustning allmänt 1
mattiasland Underhåll av Leatherman Utrustning allmänt 27
Haddock Prisskillnad på Leatherman? Utrustning allmänt 3
Krux Leatherman Juice Utrustning allmänt 4
Strmbrg Leatherman, va fan, ska dom rosta?... Utrustning allmänt 20
thomalin Leatherman Wave som Glappar...OK? Utrustning allmänt 5
Tordnado Vad köpa i USA!? Utrustning allmänt 12
skogsmästaren nätbutik från USA/kanada sökes? Utrustning allmänt 2
UffeB Retur av USA-köp - hur få tillbaka tull + moms? Utrustning allmänt 5
Henrik.A Taxfree USA Utrustning allmänt 1
Herr Nilsson Köpa från USA Utrustning allmänt 2
orkesterchefen Vad skulle ni köpa i USA? Utrustning allmänt 25
PAA Köpa uteprylar i USA / Kanada Utrustning allmänt 10
diluruf Online-butiker usa? Utrustning allmänt 5
groda123 Camping i usa Utrustning allmänt 1
Linus_S Beställa Utrustning från USA ?! Utrustning allmänt 2
SFB Köpa kläder från USA?? Ge mig tips Utrustning allmänt 9
KJHJ Vad handla i USA? Utrustning allmänt 6
nature4you.nu Beställning från USA Utrustning allmänt 4
Carlarmfelt internetbutik USA Utrustning allmänt 11
mcemil Handla utrustning här i USA? Utrustning allmänt 1
Surjamten Moms vid order från USA? Utrustning allmänt 5
Östanhol Outlet-butiker i USA Utrustning allmänt 4
Farbror Vad är billigt i USA? Utrustning allmänt 8
Karhu Köpa i USA Utrustning allmänt 0
pack Beställa från USA Utrustning allmänt 10
pewe Jag skall åka till USA i MAJ, vad skall jag köpa? Utrustning allmänt 5

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg