Nej det förstår jag, men det är så trist att jag hela tiden måste ta hänsyn till att folk inte kan skilja mellan olycka-icke olycka, där dom inte ens tar reda på vad som hänt utan bara kastar sig över närmsta mobil. Det här är inte ett fritt land längre, sen mobilen kom och folk slutade tänka själva och agera därifrån.
Du ställer krav på att åskådare ska säkerställa att det är en nödsituation innan de larmar? Vilket troligen innebär att de måste ta sig närmre dig, dvs gå ut på isen. Vilket de antagligen inte har utrustning med för att göra säkert. Själv tycker jag du ställer väldigt höga krav på dim omgivning.
Men att ringa ett samtal till den lokala räddningstjänsten tycker du för omständigt?
Har du problem med att folk brukar larma när de ser dig, så tycker jag du borde ringa den lokala räddningstjänsten och fråga hur fellarm kan undvikas i fortsättningen.
Själv tycker jag det är sympatiskt att folk larmar när de ser en person i vattnet. Trots att de inte kan avgöra om det är ett nödläge.