Laptop???

Funderar på att skaffa mej en billig laptop för att kunna använda till att planera och överföra rutter, waypoints o.s.v.
Och förstås titta på GPS-tracken när man varit ute och åkt, sä att man vet var man varit.. :)
Jag använder Fugawi.

Därför undrar jag om någon testat dessa grejjor med en Pentium av äldre modell, typ 150 Mhz.
Funkar det överhuvudtaget? Klarar jag mig med en 150Mhz med 32Mb Ram??

Tacksam för tips.
// Micke

Hopp!
jag kör fugawi med rik- stödet, på en 300mhz med 64 mb ram. Funkar, förutum att det är ¤¤%% segt att zooma in och ut jämfört med kartex 3.05, jag kan inte tänka mig att det är så kul med en 150 mhzare
//Nyman

Bil eller båt ?

En av mina kompisar kör Fugawi 3.xx i en 486:a och det funkar bra i segelbåten men inte i bilen. I bilen är det en för slö dator för att följa med ”online”

Per Brune

Mapsource

Jag har en gammal HP, Pentium 133, 48 MB RAM, där jag använder mapsource city select för att överföra rutter, wp, mm. Jag har inte använt den i bilen, men jag är övertygad om att det ska gå bra det också.
/Leif

Jag kör Fugawi på en gammal laptop, Pentium 120Mhz, 32 Mb Ram. Det fungerar alldeles utmärkt i de flesta fall. Inga problem att lägga upp rutter och fixa med waypoints. Det som kan ta tid är just att zooma i kartan och även att byta karta, men det är överkomligt.

/Esbjörn

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg