Hallå Gott Folk
Som topic lyder ska jag utföra en Långvandring genom avlånga Sverige utan tidsbegränsning.
Jag är arbetslös för tillfället så jag har gott om tid, detta kommer att bli min första långvandring, har tidigare endast traskat runt i norrland.
Jag trivs och älskar att vara ute i naturen, denna tur ser jag som en stor utmaning och ett överlevnads test. Jag kommer att börja mitt äventyr ifrån Eskilstuna och vandra norrut i min egna hastighet.
Meningen med att jag lägger upp denna idé här beror på att jag gjorde ett försök på ett annat forum men fick bara en massa negativ kritik emot mig och knappt någon hjälp alls, brist på kunskap antar jag. Så jag hoppas att jag får med mig massor med tips och viktig information som kan vara nödvändig ifrån er. All onödig kritik och negativa påhopp kommer att ignoreras.
Listan med nödvändig packning ser ut såhär för tillfället:
Kniv (fickkniv)
Liten yxa (500g-1000g)
Kompass, karta (tips?)
Tändstål, tändstickor
Fiskekrokar, fiskelina
Mat-artiklar (tips?) funderat på frystorkat, lätt men dyrt?
Sovsäck, liggunderlag
Kängor (används under vandring) , nödvändiga kläder, Stövlar
Presenning (kommer att användas som vindskydd)http://www.vips.nu/ledare/vildmarksbok/vindskydd.shtml
Det kommer säkert flyga in lite underhållning i väskan också som t.ex, Munspel, kortlek, böcker osv...Dock inte så det blir allt för tung packning.
Nu har jag lagt upp själva idén och nu vill jag höra vad ni tycker och tänker om det, men hellre tar jag emot tips och uppmuntran än att höra hur dum i huvudet jag är, etc...Det fick jag höra nog mycket på det andra forumet, nämner inga namn
Tack på förhand