Hejsan.
Just nu planeras det en vandring nästa år. Möjligtvis Fjällräven Classic, men det kan även bli att vi väljer en annan tripp.
Kontentan är dock den samma, att jag är vilse i väskdjungeln.
För att göra förvirringen så lättförklarad som möjligt så skriver jag ett par punkter som är ledord och önskemål inför köpet.
Vandringen är beräknad till 110 - 150 km och ca tid på 14 dagar +- några dagar.
Jag personligen gissar på minst 80 liter, men det är bara en uppskattning.
Önskelista / Checklista:
1: Gärna rambyggd för bättre viktfördelning.
2: Öppning i botten med. Underlättande vid i och urlastning.
3: Inga extrema färger på väskan utan gärna jämna naturliga färger eller iaf en icke extrem ton.
4: Tåla regn och hårt väder samt kunna lappas / repareras på plats utan massor av special material.
5: Utbyggnadsmöjligheter med extra fickor eller fasthakning via remmar.
Budget:
Inom rimliga gränser helst. Inte för att snåla eller så men jag kommer inte vandra så ofta att ett väskköp för 5000 kommer kännas logiskt. Sett väskor för 800 till 1900 som verkade ok men då jag aldrig köpt en sådan här sorts väska förr så är jag inte insatt i vad som är ett bra värde eller märke.
Mvh Johan
Just nu planeras det en vandring nästa år. Möjligtvis Fjällräven Classic, men det kan även bli att vi väljer en annan tripp.
Kontentan är dock den samma, att jag är vilse i väskdjungeln.
För att göra förvirringen så lättförklarad som möjligt så skriver jag ett par punkter som är ledord och önskemål inför köpet.
Vandringen är beräknad till 110 - 150 km och ca tid på 14 dagar +- några dagar.
Jag personligen gissar på minst 80 liter, men det är bara en uppskattning.
Önskelista / Checklista:
1: Gärna rambyggd för bättre viktfördelning.
2: Öppning i botten med. Underlättande vid i och urlastning.
3: Inga extrema färger på väskan utan gärna jämna naturliga färger eller iaf en icke extrem ton.
4: Tåla regn och hårt väder samt kunna lappas / repareras på plats utan massor av special material.
5: Utbyggnadsmöjligheter med extra fickor eller fasthakning via remmar.
Budget:
Inom rimliga gränser helst. Inte för att snåla eller så men jag kommer inte vandra så ofta att ett väskköp för 5000 kommer kännas logiskt. Sett väskor för 800 till 1900 som verkade ok men då jag aldrig köpt en sådan här sorts väska förr så är jag inte insatt i vad som är ett bra värde eller märke.
Mvh Johan