Bortförklaringar....
Hej Thomas
Enligt den alternativ rutten som jag lutar mest åt just nu kommer jag förmodligen att passera Örebro den femte dagen klockan 13:00 +- okänd tid om jag startar klockan åtta som planerat.
Om jag däremot väljer den gamla rutten passerar jag Östersund den fjärde dagen klockan 03:00 +- okänd tid och Örebro klockan 15:00 +- okänd tid om jag startar klockan åtta som planerat.
Är det några tider som skulle kunna fungera?
Tack för erbjudandet.
Tjena Mattias
Jag tror nog nästan det är enklare att kolla på en karta än att hålla på och blädra igenom en lång lista på alla orter jag kommer att passera. Själv tycker jag att det är förbannat enkelt att klicka på en länk och kolla på en karta, men det kanske bara jag som har lätt för bilder...
Dessutom är ju rutten inte helt bestämd eftersom jag vet inte vart det finns mest folk som är intresserade av att hjälpa till. Även om folk vill hjälpa till måste det ju också fungera rent praktiskt att jag kan passera under den lämpliga delen av dygnet.
Att det skulle vara jobbigt för folk att kolla om jag kommer att passera dem och att det skulle underlätta med en lista istället anser jag är bara struntprat. Bortförklaringar...
Tjena Peter
Piteå skulle jag passera med den alternativa rutten klockan 21:00 den andra dagen +- okänt antal timmar om jag startar klockan åtta som planerat.
Är det en tid som skulle kunna passa dig?
Tack för erbjudandet.
Tjena Nermander
Dels tror jag att de flesta förstår vad en langningspunkt är och om inte tror jag att man ändå rätt lätt kan lista ut att jag söker några ställen som jag kan skicka Maxims produkter till för att sedan hämta upp dem. Visst kan övertydlighet vara bra men jag tror inte att bristen på svar beror på att ingen har förstått vad det handlar om utan snarare inte brytt sig. När jag pratar med mina kompisar som inte alls håller på med sport eller cykling fattar de direkt vad en lagningspunkt är och förstår även att tio extrakilon på cykeln inte är så kul och att det då vore bra att kunna temporärt förvara dem någonstans. Bortförklaringar...
Jag tror ingen kommer att ta ledigt från jobbet, skulle nog inte jag göra i alla fall. Men det finns många som går skift, har mamma / pappa ledighet, sjukskriva, arbetslösa, studenter och så vidare som kanske är hemma någon tid under dagen då jag kan passera och hämta upp. Annars passerar jag många ställen även under kvällarna. Bortförklaringar...
Vad skulle du vilja ha då för att hjälpa mig med en sådan sak?
Tjena Håkan
Jo precis. Frågan är: "Hur definieras support?". När jag tänker supportat tänker jag en varm följebil med gubbar eller kärringar i som kan fixa ens cykel om den går sönder, jag tänker varm mat lagad på fasta tider och nya vattenfalskor hela tiden, jag tänker på en varm nybäddad säng och dusch efter en dag slit. Med support tänker jag att man har ett team omkring sig som tar hand om alla ens behov och man själv koncentrerar sig till cyklingen. Inget utav detta kommer jag att ha.
Frågan är däremot om man skulle kunna räkna det som support om några enskilda privatpersoner ställer upp som langningspunkter och tillhandahåller olagad mat. Rent praktiskt för mig innebär det samma sak om jag skulle köpa pasta i en affär längs vägen och laga det på stormkök. Om jag inte får tag på ett par bra punkter på vägen blir det nog så också.
Vad tycker du? Är det att vara supportad?
[Ändrat av Mickael83 2004-10-13 kl 13:59]
Hej Thomas
Enligt den alternativ rutten som jag lutar mest åt just nu kommer jag förmodligen att passera Örebro den femte dagen klockan 13:00 +- okänd tid om jag startar klockan åtta som planerat.
Om jag däremot väljer den gamla rutten passerar jag Östersund den fjärde dagen klockan 03:00 +- okänd tid och Örebro klockan 15:00 +- okänd tid om jag startar klockan åtta som planerat.
Är det några tider som skulle kunna fungera?
Tack för erbjudandet.
Tjena Mattias
Jag tror nog nästan det är enklare att kolla på en karta än att hålla på och blädra igenom en lång lista på alla orter jag kommer att passera. Själv tycker jag att det är förbannat enkelt att klicka på en länk och kolla på en karta, men det kanske bara jag som har lätt för bilder...
Dessutom är ju rutten inte helt bestämd eftersom jag vet inte vart det finns mest folk som är intresserade av att hjälpa till. Även om folk vill hjälpa till måste det ju också fungera rent praktiskt att jag kan passera under den lämpliga delen av dygnet.
Att det skulle vara jobbigt för folk att kolla om jag kommer att passera dem och att det skulle underlätta med en lista istället anser jag är bara struntprat. Bortförklaringar...
Tjena Peter
Piteå skulle jag passera med den alternativa rutten klockan 21:00 den andra dagen +- okänt antal timmar om jag startar klockan åtta som planerat.
Är det en tid som skulle kunna passa dig?
Tack för erbjudandet.
Tjena Nermander
Dels tror jag att de flesta förstår vad en langningspunkt är och om inte tror jag att man ändå rätt lätt kan lista ut att jag söker några ställen som jag kan skicka Maxims produkter till för att sedan hämta upp dem. Visst kan övertydlighet vara bra men jag tror inte att bristen på svar beror på att ingen har förstått vad det handlar om utan snarare inte brytt sig. När jag pratar med mina kompisar som inte alls håller på med sport eller cykling fattar de direkt vad en lagningspunkt är och förstår även att tio extrakilon på cykeln inte är så kul och att det då vore bra att kunna temporärt förvara dem någonstans. Bortförklaringar...
Jag tror ingen kommer att ta ledigt från jobbet, skulle nog inte jag göra i alla fall. Men det finns många som går skift, har mamma / pappa ledighet, sjukskriva, arbetslösa, studenter och så vidare som kanske är hemma någon tid under dagen då jag kan passera och hämta upp. Annars passerar jag många ställen även under kvällarna. Bortförklaringar...
Vad skulle du vilja ha då för att hjälpa mig med en sådan sak?
Tjena Håkan
Jo precis. Frågan är: "Hur definieras support?". När jag tänker supportat tänker jag en varm följebil med gubbar eller kärringar i som kan fixa ens cykel om den går sönder, jag tänker varm mat lagad på fasta tider och nya vattenfalskor hela tiden, jag tänker på en varm nybäddad säng och dusch efter en dag slit. Med support tänker jag att man har ett team omkring sig som tar hand om alla ens behov och man själv koncentrerar sig till cyklingen. Inget utav detta kommer jag att ha.
Frågan är däremot om man skulle kunna räkna det som support om några enskilda privatpersoner ställer upp som langningspunkter och tillhandahåller olagad mat. Rent praktiskt för mig innebär det samma sak om jag skulle köpa pasta i en affär längs vägen och laga det på stormkök. Om jag inte får tag på ett par bra punkter på vägen blir det nog så också.
Vad tycker du? Är det att vara supportad?
[Ändrat av Mickael83 2004-10-13 kl 13:59]