Hej allihopa!
Ser att ni kommit in på detta med pumpning av däck i den här tråden. =)
Vi har nu cyklat i två heldagar, vilodag idag. Om man vill läsa om vårt fantastiska umgänge med uppförsbackarna mellan Torsby och Malung kan man kika in på vår (min) hemsida och läsa dagboken. Herre gud att vi överlevde! Hade jag vetat innan hur tufft det skulle bli hade jag nog aldrig orkat.
För övrigt är mitt nuvarande hetaste tips när det gäller långfärdscykling att SKIPPA underkläder under cykelshortsen. Det blev ju skavsår direkt!
Sen har jag upptäckt också att jag trots mitt minimalistiska tänkande när det gäller packningen ändå har med mig för mycket. Det får bli en tur till bussgodsavdelningen på lämplig ort så att jag kan skicka hem lite onödigt. Extra par cykelbyxor (utan "blöja") var ju onödigt, och en varm tröja för mycket har jag, plus att jag inte lär hinna läsa i min bok, samt att jag har för mycket underkläder och strumpor med mig.
Jag förstår nu vad UL-folket pratar om. Känns som att varje kilo man kan bli av med är guld värt! Särskilt i uppförsbackarna...
Kärran funkar bra också. Den rullar betydligt bättre än Saras (som är en barnkärra från Biltema). I utförsbackarna rullar jag lätt förbi henne, och då har jag ändå betydligt lättare kärra och lättare packning än vad hon har.
Några rekord:
Lägsta hastighet = 5.8 km/h
Högsta hastighet = 48 km/h
Glad sommar alla cyklister!