Appropå nån som skrev denna kommentar,
””ITABs T&P-märke har jag dålig erfarenhet av när det gäller kvalitet. För mig har det som regel mycket hög prioritet att ett plagg håller så länge som möjligt - även om det då blir mycket dyrare. Men tack ändå för förslaget!””
Känner att jag måste kommentera denna kommentar...
Jag vet att ITAB har varit något svajiga i kvalité och service tidigare (något som deras vd t.o.m kommenterat här tidigare och lovat bättring). Min erfarenhet är efter ett antal köp på senare tid är att jag blivit mycket nöjd. Bra kvalité och en rimlig prisnivå. I vår familj har det köpts två olika anoraks, jackor, byxor, flera olika typer av shorts. Vi är nöjda. Eftersom jag haft olika typer av grov och hantverksjobb kan jag även jämföra med rejäla yrkeskläder och när det gäller slitstyrka så är jag inte orolig.
Vi har även betalat betydligt mer för ett välkänt märke med sin lilla läder logga och blivit missnöjd med kvalité såväl som nöjd. Men priset har legat betydligt högre än ITABs. Något som gett mig den erfarenheten att betala dyrt för ett välkänt märke numera inte nödvändigtvis borgar för god kvalité.