Jag flyttar ett inlägg jag skrev i en annan tråd hit, då det passar bättre här.
http://itunes.apple.com/se/app/fugawi-imap-hela-sverige/id347390088?mt=8
Men, jag är jäkligt sugen att klappa till på hela Sverige, men har faktiskt inte riktigt fattat exakt hur det fungerar. Därför en klase frågor.
1. Det står att det ska ladda ner kartorna man behöver när man har WiFi eller kanske annan internetuppkoppling, och lagra dessa på iPhonen för senare bruk. Betyder det att man i förväg kan välja vilka områden man vill ladda ner och lagra och sen vid behov byta ut dessa mot andra kartor?
2. Hur funkar det sen när man väl är ute i busken då? Jag förutsätter att man använder iPhonens GPS och kompassfunktioner på ett bra och intelligent sätt? Och alltså i realtid ser var man befinner sig, riktning, spår, planlagd rutt och annat som är brukligt på t ex en Garmin 60CSx, ja i alla fall det som kan anses vara basic?
3. En dröm vore ju om man kunde ange att t ex programmet Geocaching (Groundspeak) ska använda dessa kartor.
4. Om man väl bladar upp 999 kr för hela Sverige, är det då en licens för tid och evighet med reservation för ev större uppgraderingar som kan kosta en slant, eller är det bara för ett år och sen måste man betala för en förlängning av licensen?
MVH Tony
Jag undrar t ex hur man kan se vilken av de olika kartorna man kikar på, vägkartan, fjällkartan m.m. och i vilken skala de är i?
Kan man själv välja mellan dessa kartor och upplösningar, eller sköter det sig helt själv?
Jag försökte sen regga mig på X-Traverse men det var totalt omöjligt, fick bara ett felmeddelande att "Product is invalid", så efter 10 försök så gav jag upp och skrev ett email till X-Traverse. Har inte fått nåt svar än.
MVH Tony